آغاز به‌کار اولین رویداد قرآنی محله‌محور در اردبیل
کد خبر: 4036096
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

آغاز به‌کار اولین رویداد قرآنی محله‌محور در اردبیل

مسئول کارگروه قرآنی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، گفت: اولین رویداد قرآنی محله‌محور به‌ صورت تیمی و خانوادگی در 12 رشته قرآنی، ادبی و هنری برگزار می‌شود.

مهدی طاهری فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی طاهری، مسئول کارگروه قرآنی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، ۲۴ بهمن‌ماه، در مراسم رونمایی از پوستر این رویداد در اردبیل، اظهار کرد: اولین رویداد قرآنی به‌ صورت تیمی و خانوادگی در ۱۲ رشته قرآنی، ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی، به بخش‌های مختلف این رویداد قرآنی پرداخت و افزود: این 12 رشته قرآنی دارای بخش‌های آوایی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ قرآن و اذان، بخش ادبی شامل دلنوشته‌های قرآنی و بخش هنری شامل عکاسی از نماز جماعات، مسجد محله و کمک‌های مومنانه است.

مسئول کارگروه قرآنی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، بیان کرد: ارائه ایده و طرح‌های خلاقانه برای دعوت و ایجاد جذابیت کلاس‌های قرآنی از جمله دیگر بخش‌های این رویداد قرآنی خواهد بود.

وی تصریح کرد: این رویداد به‌ صورت مشارکتی و با حضور اعضای محلات و خانواده‌ها و با هدف شناسایی افراد و گروه‌های فعال قرآنی محله محور برگزار می‌شود.

طاهری ادامه داد: اعضای قرآنی محلات به‌صورت تیم‌های حداقل 7 نفره و اعضای خانواده‌ها به‌صورت تیم‌های حداقل 3 نفره می‌توانند در این رویداد قرآنی محله محور شرکت کنند.

وی افزود: علاوه بر شناسایی افراد و گروه‌های قرآنی محله محور، استعدادیابی و هدایت این استعداد‌های قرآنی به مراکز قرآنی توانمند برای کسب مهارت‌های تخصصی از جمله اهداف این رویداد قرآنی است.

مسئول کارگروه قرآنی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، اظهار کرد: گروه‌ها و افراد برتر قرآنی در محلات پس از پایان این رویداد از طریق رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی معرفی خواهند شد.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه قطعا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد و پرورش بهتر جوانان و نوجوانان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha