آماده ضبط تلاوت قاریان هستیم
کد خبر: 4034121
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
پاسخ صدا و سیمای فارس به خبر ایکنا

آماده ضبط تلاوت قاریان هستیم

روز گذشته خبری مبنی بر اینکه تلاوت‌های اذان‌گاهی صدا و سیمای فارس به روز نیستند بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت. در این زمینه معاون سیما صدا و سیمای فارس نسبت به انتقادات مطرح شده پاسخ داد.

علیرضا باغبان منش، معاون سیما صدا و سیمای فارسچند سالی است که قاریان ممتاز استان فارس گلایه‌ای دارند که چرا تلاوت‌های اذانگاهی صدا و سیمای فارس به‌روز نمی‌شود و این تلاوت‌هایی که از قاریان بومی استان پخش می‌شود مربوط به حداقل 7 سال پیش است.

در این زمینه روز گذشته ایکنا خبری با عنوان «تلاوت‌های اذانگاهی صدا و سیمای فارس به‌روز نیستند» را به نقل از نماینده شورای عالی قرآن در استان منتشر کرد. در این خبر علاوه بر گلایه از تلاوت‌ها، انتقاداتی نیز از تولیدات دینی و نبوداستاندارد لازم برای تهیه‌کنندگان برنامه‌های دینی مطرح شد.

ایکنا در راستای انجام رسالت خود برای پاسخ به این درخواست‌ها و گلایه‌های قاریان استان فارس به سراغ علی‌رضا باغبان‌منش، معاون سیما صدا و سیمای فارس رفت تا پاسخ آنان را درباره انتقادات و درخواست‌های مطرح شده قاریان دریافت کند.

باغبان‌منش به خبرنگار ایکنا گفت: برای پخش تلاوت قاریان از صدا و سیما یک  سری قوانین وجود دارد ازجمله اینکه تلاوت‌ها باید حتماً از سوی شورای عالی قرآن تأیید شوند اما برای ضبط تلاوت‌های به‌روز قاریان ممتاز استان آمادگی همکاری داریم.

وی افزود: آمادگی داریم تا با قاریانی که تلاوت متفاوت و به‌روزی دارند، جلسه‌ای با حضور ناظر شورای عالی قرآن و با محوریت ایکنا داشته باشیم تا دغدغه قاریان را بشنویم و بتوانیم کارهای خوبی ارائه دهیم.

معاون سیمای فارس یادآور شد: قوانین شورای عالی قرآن برای تلاوت‌ها و اذان‌ها صدق می‌کند یعنی باید همه آن‌ها از سوی شورای عالی قرآن تأیید شوند تا بتوانیم آن را در صدا و سیما پخش کنیم و حتی برای جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان هم افرادی که شورای عالی قرآن تأیید می‌کنند اجازه داریم استفاده کنیم.

باغبان‌منش در پاسخ به اینکه آیا ضبط و پخش تلاوت‌های به‌روز قاریان استان فارس برای رادیو هم انجام می‌گیرد، گفت: بله، مشکلی نیست وقتی تلاوت‌‎ها برای سیما تأیید شد از رادیو هم می‌توان آن‌ها را پخش کرد.

معاون سیمای فارس در پاسخ به دیگر انتقادات مطرح شده توسط نماینده شورای عالی قرآن در استان در خصوص تهیه‌کننده برنامه‌های دینی گفت: تهیه کننده برنامه‌های دینی و مذهبی عمدتاً روحانی و یا افرادی هستند که نسبت به این قضایا تسلط دارند و همواره تلاش می‌کنیم تا استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: گروه معارف صدا و سیمای فارس کاملاً هماهنگ‌شده و با محوریت بحث‌ها را جلو می‌برد و تمام تلاش ما این است که در برنامه‌های مذهبی از کارشناسان زبده و نخبه و کشوری استفاده کنیم و روی این قضیه هم حساس هستیم. در برنامه «تا ملکوت» که برنامه اذان‌گاهی ماست از تمام کارشناسان برتر استان استفاده می‌کنیم و همچنین در مراسم خاص ویژه ایام شهادت و موالید اهل بیت(ع) هم به همین شکل عمل می‌کنیم.

بنا بر این گزارش صدا و سیمای فارس یکی از معدود سازمان‌هایی در استان است که همواره نقدپذیر بوده و نسبت به انتقادات وارد شده به موقع و صحیح پاسخ می‌دهد و در این زمینه هم پاسخگوی خبرنگاران است که این رویه علاوه بر اینکه جای قدردانی دارد، لازم است به عنوان الگویی برای سایر سازمان‌ها و مسئولان مطرح شود تا آنان هم وقتی رسانه‌ای یا جمعیتی از آنان نقد می‌کنند، نسبت به نقدهای مطرح شده بی‌تفاوت نبوده و حتماً پاسخی در خور شأن و شایسته به منتقدان ارائه کرده و نسبت به رفع نقایص به موقع اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha