90 درصد شبکه‌های استانی از تلاوت‌های قاریان بومی استفاده خواهند کرد
کد خبر: 4049670
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

90 درصد شبکه‌های استانی از تلاوت‌های قاریان بومی استفاده خواهند کرد

معاون نظارت شورای عالی قرآن با اشاره به تلاش‌های این شورا و صدا‌وسیمای استان‌ها برای پخش تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان بومی هر استان، گفت: امسال قریب 80 تا 90 درصد استان‌ها حتماً از قاریان استانی خودشان استفاده خواهند کرد.

علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآنپخش تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان بومی استانی از سوی صداوسیمای فارس یکی از مطالباتی بود که سال‌ها این قشر داشتند و طی دو سه سال اخیر با پیگیری‌های شعبه فارس ایکنا درباره این قضیه، در نهایت این کار هم به سرانجام خوش رسید.

تقریباً دو سال قبل بود که قول‌های مساعد همکاری صدا‌وسیمای فارس در خصوص حضور نخبگان قرآنی در برنامه‌های این شبکه با پیگیری‌های ایکنای فارس تحقق یافت و بعد از آن مسئله پخش تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان استان و به روز شدن تلاوت‌های این شبکه بود که باز هم مسئولان صدا‌وسیمای فارس قول مساعد همکاری دادند و حتی در تاریخ 18 اسفند سال گذشته علیرضا باغبان‌منش، معاون سیمای شبکه فارس به ایکنا وعده داد «ضبط تلاوت قاریان فارس به سال آینده موکول شد». خبرنگار ایکنای فارس طی روزهای اخیر فرصت حضور علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن در شیراز را غنیمت دانست و این مسئله را از طرف وی پیگیری کرد.

علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن در پاسخ خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه این شورا چه تمهیداتی برای پخش تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان و حافظان استان‌ها در شبکه‌های استانی اندیشیده است، گفت: این جریان از سال 98 شروع شده است و اکنون چند استان داریم که پخش تلاوت‌های قاریان استانی به آنتن رسیده است.

وی افزود: به‌عنوان مثال تلاوت‌های زیادی از قاریان بومی در شبکه‌های استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، چهارمحال‌وبختیاری و گیلان در حال پخش است و یک سری استان‌ها از جمله خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی و هرمزگان نیز در نوبت هستند که در حال حاضر در مرحله فرایند تولید تلاوت قرار دارند.

قاسم‌آبادی تصریح کرد: همچنین یک سری استان‌ها هم در حال برنامه‌ریزی هستند یعنی تقریباً همه استان‌ها این کار را شروع کرده‌اند، اما کار زمان‌بری است زیرا وقتی تلاوت می‌خواهد روی آنتن پخش شود 12 نفر درگیر می‌شوند و از سوی دیگر بنا داریم از طیف عظیمی از قاریان استفاده کنیم. لذا، زحمات زیادی داشته و زمان‌بر است اما امسال تقریبا 80 تا 90 درصد شبکه‌های استان‌ها حتماً از تلاوت قاریان استانی خودشان استفاده خواهند کرد.

معاون نظارت شورای عالی قرآن درباره وضعیت استان فارس نیز گفت: تعامل بسیار خوبی با صداوسیمای مرکز فارس داریم و شخص مدیرکل بسیار پیگیر این قضیه هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم که امسال حتماً شاهد پخش تلاوت‌های قاریان استان فارس از شبکه فارس باشیم.

وی بیان کرد: کارهای مقدماتی و تمهیدات این کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم با همتی که قاریان استان فارس هم انجام می‌دهند بتوانیم این مهم را که مطالبه صدا‌وسیمای مرکز فارس نیز است، محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha