تلاوت‌های اذان‌گاهی صدا و سیمای فارس به‌روز نیستند
کد خبر: 4033869
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

تلاوت‌های اذان‌گاهی صدا و سیمای فارس به‌روز نیستند

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس چند نقد جدی را به تولیدات قرآنی صدا و سیمای استان وارد کرد و گفت: جای تأسف دارد که با وجود گذشت سال‌ها از تلاوت‌های اذان‌گاهی استان فارس با وجود اساتید و قاریان فاخر و خوش‌خوان استان هنوز هیچ‌گونه به‌روزرسانی در این بخش صورت نگرفته است.

محمدهادی روحانی، نماینده شورای عالی قرآن در فارسمحمدمهدی روحانی، ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن گفت: در این نشست طرحی با عنوان «راهکارهای جذاب‌سازی تلاوت‌های اذان‌گاهی در رسانه ملی با استفاده از ظرفیت غنی اشعار عرفانی خاصه اشعار و غزلیات حافظ» ارائه دادم که لازم به این مبانی توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به ظرفیت قرآنی اشعار حافظ بیان کرد: آیات قرآنی در اشعار حافظ بازتاب شده است و می‌تواند به عنوان یک منبع غنی و یک مرجع هنری جهت ایجاد جذابیت و نوآوری در تولیدات قرآنی همچنین تلاوت‌های اذان‌گاهی در حوزه‌های مناجات‌خوانی برای اجرای گروه تواشیح و تلاوت آیات قرآن متناسب با اشعار اجرا شده بهره‌برداری کرد.

روحانی یادآور شد: تأکید رهبر معظم انقلاب بارها بر این بوده است که تولیدات دینی باید از طریق کارهای هنری و به نوعی غیر مستقیم صورت گیرد که طرح مذکور با وام‌گیری از منویات معظم‌له انجام شده است.

این قاری برجسته استان فارس در ادامه سخنان خود به ارائه چند نقد جدی در تولیدات قرآنی صدا و سیمای فارس پرداخت و گفت: متأسفانه در تولیدات برنامه‌های دینی و ارزشی به خصوص برنامه‌های قرآنی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه ترویجی استانداردسازی‌های لازم صورت نگرفته است و حتی برای یک تهیه‌کننده برنامه دینی معیارهایی همراه و استانداردهای به روز و آموزشی لازم در در صدا و سیما مدنظر قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: برای ساخت برنامه‌های خوب در یک رسانه هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ فرم و ساختار و همچنین در حوزه مخاطب‌شناسی باید تلاش جدی‌تر و اهتمام ویژه‌تری از سوی مسئولان به خصوص مدیران حوزه رسانه ملی و فضای مجازی صورت گیرد.

روحانی اظهار کرد: جای تأسف دارد که با وجود گذشت سال‌ها از تلاوت‌های اذان‌گاهی استان فارس، با وجود اساتید و قاریان فاخر و خوش‌خوان استان هنوز هیچ‌گونه به‌روزرسانی در این بخش صورت نگرفته و تولیدات آرشیوی که کیفیت خود را از دست داده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مطالبات جدی از مرکز صدا و سیمای فارس در همین حوزه است که بتوانیم تلاش جدی‌تری برای تولیدات جدید در حوزه تلاوت اذان‌گاهی با همکاری و تعامل سیمای مرکز فارس و شورای عالی قرآن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha