ضبط تلاوت قاریان فارس به سال آینده موکول شد
کد خبر: 4041636
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

ضبط تلاوت قاریان فارس به سال آینده موکول شد

معاون سیمای شبکه فارس در پاسخ به درخواست‌های به‌روز رسانی تلاوت‌های اذانگاهی این شبکه، زمان ضبط تلاوت‌های جدید قاریان و حافظان این استان را سال آینده اعلام کرد.

علیرضا باغبان منش، معاون سیمای فارسیکی از مطالبات قاریان و حافظان قرآن فارس به‌روز رسانی تلاوت‌های اذان‌گاهی صدا و سیمای این استان است که در این رابطه تاکنون ایکنای فارس مطالب و مصاحبه‌ها و پیگیری‌های متعددی انجام داده است.

در آخرین خبری که در این رابطه با عنوان «آماده ضبط تلاوت قاریان هستیم» در ایکنا منتشر شد، معاون سیمای فارس تأکید کرده بود که آماده ضبط تلاوت قاریان برای این امر هستیم. در این راستا جلساتی در صدا و سیمای فارس با نماینده شورای عالی قرآن در استان برگزار شده است تا بتوان کم و کیف اجرای این برنامه را مشخص کرد.

علیرضا باغبان‌منش، معاون سیمای صدا و سیمای فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنای فارس گفت: برای ضبط تلاوت قاریان فارس لازم است که ابتدای شورای عالی قرآن به ما تأییدیه اولیه را بدهد و این کار هم باید توسط نماینده شورای عالی قرآن در استان دنبال شود.

وی افزود: نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس باید در گام نخست تلاوت‌های جدید قاریان و حافظان برتر استان را برای شورای عالی قرآن ارسال کند و هر کدام از آن‌ها که از این شورا تأیید شدند، ما بستر را برای ضبط تلاوت‌های آنان فراهم کرده و از صدا و سیمای استان پخش خواهیم کرد. این کار هم قطعاً زمان‌بر است تا بخواهد تلاوت‌های جدید قاریان و حافظان برتر ابتدا ضبط و ارسال به شورای عالی قرآن شده و تأییدیه انجام شود لذا مسلماً ضبط تلاوت قاریان فارس به سال آینده موکول خواهد شد.

معاون سیمای فارس در ادامه به در پیش رو بودن ماه رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی که در ماه رمضان هر ساله دنبال می‌کنیم بحث پخش زنده جزءخوانی قرآن کریم در حرم شاهچراغ(ع) است که این کار به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت کار، قاریان و حافظانی که در این مراسم تلاوت می‌کنند، قاعدتاً باید از سوی شورای عالی قرآن تأیید شوند و نمی‌توانیم بدون تأییدیه این شورا کسی را انتخاب کنیم البته در سال‌های گذشته یکسری مشکلات برای این کار وجود داشت که در جلساتی که با نماینده شورای عالی قرآن دراستان داشتیم بنا شد تا این مشکلات مرتفع شود.

باغبان‌منش در پایان با بیان اینکه در هفته آینده به سراغ لوکیشن برنامه جزءخوانی خواهیم رفت تا مقدمات کار را فراهم کنیم، گفت: به یاری خدا تلاش می‌کنیم تا امسال هم یکی از بهترین برنامه‌های جزءخوانی قرآن را در شیراز برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha