پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه با ساز‌وکار ویژه است + عکس
کد خبر: 4032762
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه با ساز‌وکار ویژه است + عکس

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه زکات باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و این کار نیازمند یک ساز‌وکار بسیار ویژه است، گفت: زکات یکی از فرائض فرا اسلام است که در ادیان سابق هم بوده است و اینقدر مهم است که در قرآن بر آن تأکید بسیار شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه بوشهربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، امروز، ۱۱ بهمن‌ماه، در جلسه استانی شورای زکات که در مصلای نمازجمعه شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: زکات یکی از فرایض فرا اسلام است که در ادیان سابق هم بوده است و اینقدر مهم است که در قرآن بر آن تأکید بسیار شده است. 

وی با بیان اینکه زکات باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و این کار نیازمند یک ساز‌وکار بسیار ویژه است، افزود: تأکید دارم که بخشی از زکات در بخش اشتغالزایی استفاده و مصرف شود که این امر نیازمند تدوین یک طرح کارشناسی و دقیق است. به‌طور مثال در بخش کشاورزی در مناطقی که زکات پرداخت می‌شود، اجرا شود تا منجر به ایجاد شغل و ارزش افزوده و تولید ثروت در منطقه کند. 

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه پرداخت زکات مایه عزت، افتخار و نشان از دینداری مردم این استان است، اظهار کرد: بودجه وصولی زکات باید براساس اولویت‌ها با رویکرد رفع مشکل مصرف شود. 

وی بر ضرورت تألیف کتاب و فیلم با هدف تبیین احکام زکات و افزایش آگاهی برخی مودیان از آثار و برکات این فریضه الهی تأکید کرد و گفت: این استان از پیشتازان در عرصه پرداخت زکات است و مبلغ زکات جمع‌آوری شده برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. 

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha