تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4032339
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
حجت‌الاسلام اخوان صباغ بیان کرد:

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی، این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم و این خانه‌های قرآن عمدتا نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌‎صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست ملی هم‌افزایی کمیته‌های قرآنی، روستایی عشایری و شهری که روز گذشته برگزار شد، بر توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی در سطح کشور تأکید کرد و با اشاره به آمار ۹۸ درصدی علاقه مردم به قرآن گفت: با فعال کردن کمیته قرآنی دهه فجر از چندین سال پیش و به‌خصوص فعالیت این کمیته از ایام شهادت سپهبد سلیمانی، چله قرآنی از ۱۳ دی‌ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه ایجاد و برنامه‌های متعددی در این چله برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ما‌ دو قرآن داریم. قرآنی که می‌خوانیم و ثواب می‌بریم و قرآنی که می‌خوانیم و از دل آن انقلاب بیرون می‌آید و این قرآن را امام خمینی(ره) خوانده‌اند. ما باید تلاش کنیم که قرآنی را ارائه کنیم تا در جامعه حرکت ایجاد کند.

اخوان‌صباغ به جایگاه وحدت‌آفرینی قرآن کریم اشاره و بیان کرد: قرآن متعلق به هیچ صنف و نهادی نیست، قرآن کریم اطلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد و ما باید جایگاه وحدت‌آفرینی قرآن در جامعه را توسعه و ترویج کنیم. انس با قرآن در کشور به آن شکلی که باید وجود داشته باشد هنوز وجود ندارد و ما باید در این زمینه تلاش بسیار بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب اظهار کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت‌زدایی از قرآن است و در این زمینه باید تلاش‌های منسجم و برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت پذیرد.

اخوان‌صباغ گفت: امروز با اتکای به ۱۴۰۰۰ مؤسسه و خانه‌های قرآن، برنامه‌های قرآنی در حال اجراست و در این زمینه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری نیز لازم است همکاری بیشتری با سازمان دارالقرآن الکریم داشته باشد تا فعالیت این مؤسسات و خانه‌های قرآن روز به‌ روز بیشتر و با کیفیت‌تر اجرا شود تا نقش بهتری در مهجوریت‌زدایی از قرآن در جامعه ایفا شود.

وی ضمن درخواست همکاری از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی خواستار حمایت این وزارتخانه در برپایی کرسی‌های تفسیر، محافل قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها و مناطق شهری شد.

اخوان‌صباغ با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی گفت: در حال حاضر با برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ۲۵۰۰۰ هزار خانواده طلبه و پنجاه هزار نفر نیز در جشنواره قرآنی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شرکت کردند و توسعه برگزاری این قبیل برنامه‌ها از اهداف سازمان دارالقرآن الکریم است.

وی گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی، این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم و این خانه‌های قرآن عمدتاً نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت‌های انسانی استفاده کرد. برای ماه مبارک رمضان نیز لازم است تا یک برنامه و نهضت مسنجم و بزرگ قرآنی در سطح کشور برنامه‌ریزی و به صورت هماهنگ برگزار شود.

انتهای پیام
captcha