طرح سراسری تدبر در آیات قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4031101
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
ویژه دانشجویان؛

طرح سراسری تدبر در آیات قرآن برگزار می‌شود

مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری دوره تدبر در آیات قرآنی با محوریت ۱۰ سوره منتخب قرآن کریم ویژه دانشجویان گفت:‌ این دوره با هدف انس، مطالعه و عمل به قرآن با عنوان «خوانش قرآن خوانش زندگی» برگزار می‌شود.

سیدمحمود مولی، مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری دوره تدبر در آیات قرآنی با محوریت ۱۰ سوره منتخب قرآن کریم ویژه دانشجویان سراسر کشور، گفت: دوره تدبر در قرآن کریم ویژه دانشجویان سراسر کشور است که توسط مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ و با همکاری مدرسه سفیران قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره با محوریت ۱۰ سوره کوتاه قرآن برگزار خواهد شد که ۹ سوره از جزء ۳۰ قرآن کریم و سوره حمد از جزء اول انتخاب شده است. این سوره‌ها مجموعا در ۱۰ جلسه تدبر در قرآن کریم بررسی خواهند شد و طی هر جلسه یک سوره در قالب فضای مجازی توسط اساتید برتر قرآنی ارائه می‌شود.

مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ تصریح کرد: در این ۱۰ جلسه موضوعاتی از جمله انس و مطالعه قران کریم و عمل به قرآن به‌عنوان یک عمل در زندگی توحیدی بررسی شود؛ همچنین در قالب این آیات به این موضوع می‌پردازیم که چگونه قوه اختیار را به وسلیه قرآن فعال کنیم و به کار ببریم.

مولی ادامه داد: اهداف دیگری در این دوره داریم و آن این است که تمامی علاقه‌مندانی که در این دوره شرکت می‌کنند، بتوانند با مفهوم تدبر و نقش آن در زندگی آشنا بشوند و همچنین بتوانند آن را به کار ببرند و به آن عمل کنند. همچنین بتوانند مصداقی به موضوعات زندگی ورود کرده، نحوه عمل به آن‌ها را از نگاه قرآن فرا بگیرند و با رویکرد جدید و نو مطالعه قرآن را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در این دوره با‌ توجه به این سوره‌ها می‌خواهیم طی هر جلسه مجازی سوره مورد نظر تبیین شود و فرایند خیرگزینی برای انجام و عمل به مفاهیم عملی سوره تشریح شود تا در نهایت بتوانیم عامل به این سوره‌ها باشیم. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا ۱۰ بهمن‌ماه، فرصت دارند مشخصات خود را به شماره ۰۹۱۸۵۳۴۲۹۲۱ در پیام‌رسان واتساپ، ارسال کنند.

ارسالی//طرح تدبر قرآن کریم با عنوان «خوانش قرآن خوانش زندگی» برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha