توجه ویژه دولت سیزدهم در تقویت حلقه‌های میانی فرهنگ
کد خبر: 4030930
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

توجه ویژه دولت سیزدهم در تقویت حلقه‌های میانی فرهنگ

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه دولت سیزدهم در بُعد فرهنگی توجه ویژه‌ای به تقویت حلقه‌های میانی دارد، گفت: در این راستا تمرکز دولت در توجه به مناطق کم برخوردار است.

محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، 3 بهمن در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم در بُعد فرهنگی توجه ویژه‌ای به تقویت حلقه‌های میانی دارد و تمرکزش در توجه به مناطق کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه مناطق کم برخوردار از نظر زیرساخت با مناطق کم برخوردار از نظر فرهنگی تفاوت دارند، افزود: البته در استان فارس منطقه کم برخوردار از فرهنگ وجود ندارد و اکثر شهرستان‌ها و روستاهای آن در ترویج کتاب و کتابخوانی پیشرو بوده و هستند.

مرادیان با تصریح اینکه از اهالی فرهنگ فارس خواست تا در جریان‌سازی‌های محتوایی وزارت ارشاد را یاری داده و مطالبه‌گری لازم را در این راه داشته باشند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه فارس در عرصه‌های فرهنگ و هنر در کشور پیشرو است و حتی در برخی رسته‌های الگوسازی کرده است، گفت: حتی مناطق کم‌برخوردار استان هم به لحاظ اقدامات فرهنگی پیشرو محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه فارس ظرفیت‌های ذاتی فرهنگی ویژه‌ای دارد و از تاریخ و عقبه فرهنگی قابل افتخار، هویت ساز و تمدن سازی برخوردار است، گفت: به طور کلی بستر مناسبی برای تربیت عناصر فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری رویدادهای ماندگار فرهنگی و هنری دارد.

مرادیان با بیان اینکه ساختارهای تشکیلات مردمی و دولتی در حوزه فرهنگی ساختارهای مستحکم، مؤثر و خوش پیوندی است، دانشگاه شیراز و اساتید آن و همچنین جبهه فرهنگی استان را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جایزه کتاب سال از جمله رویدادهای مهم فرهنگی کشور است زیرا اگر ناشران بدانند سرمایه گذاری فرهنگی که انجام داده‌اند توسط جامعه مورد پذیرش قرار گرفته است و اگر نویسندگان متوجه شوند اثرشان دیده و توسط مردم مطالعه می‌شود انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت پیدا می‎‌کنند.

وی با بیان اینکه  جوایز کتاب در اساس، حرکات مفیدی هستند اما به شرطی که منجر به حرکت و روندگی آثار تقدیری و جریان سازی برای تولید و کیفی‌سازی آثار بعدی شوند، گفت: این رویداد باید باعث بیشتر دیده شدن و بیشتر مصرف شدن آثار تقدیر شده باشند.

مرادیان یادآور شد: جایزه کتاب فارس قرار است با تمرکز بر زیست بوم فرهنگی به تقدیر از همت کنش‌گران و جریان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی در قالب‌های مختلف بپردازد تا انگیزه‌ای برای تداوم و استمرار تولیدات مکتوب باشد.

انتهای پیام
captcha