آموزش‌های خانواده‌محور از طریق کانون‌های مساجد اجرا شود
کد خبر: 4027642
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

آموزش‌های خانواده‌محور از طریق کانون‌های مساجد اجرا شود

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با اشاره به ظرفیت این کانون‌ها گفت: آموزش‌های خانواده محور که در سند فرهنگی استان دیده شده است را از طریق کانون‌های مساجد می‌توان اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس امروز، 20 دی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت یک هزار و 253 باب کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان، گفت: اهمیت جایگاه مسجد بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت از زمان پیامبر اکرم(ص) تا ظهور امام زمان(عج) که طبق روایات در این مکان مقدس خواهد بود، بارز و آشکار است.

وی با بیان اینکه مسجد همواره جایگاهی برای رشد انسان و تربیت نیروهای مؤمن بوده است، افزود: تأثیرگذاری مسجد و کارکردهای آن را در دوران‌های مختلف می‌توان یافت که از آن جمله دوران دفاع مقدس و دوران همه‌گیری کروناست که ظرفیت‌های مردمی در مساجد به میدان آمد.

امیدی با تصریح اینکه از زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه دولت‌ها به فعالیت‌های مساجد متفاوت و حمایت‌ها نیز مختلف بوده است، گفت: ورود دولت به مساجد به نحوی از طریق تأسیس کانون‌های مساجد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد اما حمایت از کانون‌ها در مقاطع مختلف متفاوت بود به طوری که در سال‌های اخیر کاهش یافت.

وی رسالت کانون‌های مساجد را به نوعی کمک به دولت‌ها عنوان کرد و با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار باب کانون در مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد یک شبکه عظیم خانواده محور و مسجد پایه هستند که جذب نوجوانان و جوانان را دنبال می‌کنند. این کانون‌ها در اقصی نقاط کشور که حتی اداره‌ای هم فعالیت ندارد، مشغول اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال هستند و از بستر این مساجد بسیاری از شهدا پرورش یافتند که این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌‎کند.

امیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف سرانه کمی به کانون‌های مساجد اختصاص یافته است، گفت: آموزش‌های خانواده محور که در سند فرهنگی استان دیده شده است را از طریق کانون‌های مساجد می‌توان اجرایی کرد چرا که ارتباط های قوی بین خانواده، مسجد و مدرسه وجود دارد که می‌تواند بنیان خنواده را تقویت کند.

وی تقویت حوزه کتاب از طریق تجهیز کتابخانه‌های مساجد، تأسیس اردوگاه ویژه بچه‌های مسجد، راه‌اندازی مرکز تولیدات رسانه‌ای و حمایت از برنامه‌های در حال اجرا را در احیای کانون‌های مساجد موثر دانست و گفت: طی دیداری که با استاندار فارس انجام شد، گزارشی از وضعیت و ظرفیت کانون‌های مساجد ارائه شد که ایشان گزارش را به دقت مطالعه کردند و در راستای آن دیدار، با دستگاه‌های اجرایی نیز دیدارهایی برگزار می‌شود که نتایج به ایشان منتقل خواهد شد.

امیدی با طرح پیشنهادی خواستار برگزاری نشست شورای کانون‌های مساجد استان همزمان با جلسه شورای فرهنگ عمومی شد و افزود: حضور و بازدید مدیرکل ارشاد و رؤسای ادارات تابعه در شهرستان‌ها می‌تواند در انگیزه‌بخشی و اهتمام بیشتر به اجرای برنامه‌ها موثر باشد که این امر مطالبه مدیران کانون‌ها نیز است.

وی در پایان اظهار کرد: مخاطب بسیار عظیمی در کانون‌های مساجد وجود دارد که نادیده گرفته شده است و نیازمند توجه و عزم جدی همه نهادهای فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha