حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد
کد خبر: 4026861
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هنرمندانی در این حوزه حضور دارند که عمر خود را از کودکی تا پیری صرف حفظ و پاسداری این هنر کرده‌اند. از این رو حمایت از این هنر و فعالان آن در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته و بخشی از بودجه صندوق حمایت از هنرمندان به آنها تعلق می‌گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه، 16 دی‌ماه در نخستین اختتامیه سوگواره «یاس نبوی» در تفرش اظهار کرد: عشق و علاقه مردم به خاندان رسالت که در هنر فاخر دینی تعزیه ظهور و بروز پیدا کرده است مایه مباهات کشور است. ۲۵ تکیه در شهرستان تفرش وجود دارد که از حضور مردم و عواطف آنها مالامال هستند و این میزان عشق و علاقه عمیق تاریخی و ریشه‌دار موجب افتخار کشور است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت سیزدهم تمام همت و تلاش خود را جهت استفاده و حفظ ظرفیت بی‌بدیل فرهنگی، هنری و دینی به‌کار برده و با تمام وجود از آن حمایت کند، اظهار کرد: مردم، صاحب این هنرارزشمند تاریخی(تعزیه) هستند و ماندگاری این هنر اصیل دینی مدیون پیوند آن با عواطف مردمی و معنویت و ارتباط آنها با خداوند است.

اسماعیلی افزود: هنرمندانی در این حوزه حضور دارند که عمر خود را از کودکی تا پیری صرف حفظ و پاسداری این هنر کردند. از این رو حمایت از این هنر و فعالان آن در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته و بخشی از بودجه صندوق حمایت از هنرمندان به آنها تعلق می‌گیرد تا این هنرمندان با مشکل بیمه و درمان مواجه نباشند.

وی بیان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که با تمام وجود از هنرمندان تعزیه، گسترش این هنر فاخر و زیرساخت‌های آن حمایت کند. از این رو از استاندار و مسئولان ذی‌ربط هنر و فرهنگ خواستارم مشکلات و هر مسئله‌ای که نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد دارد را پیگیری کنند تا وظیفه خود را در برابر اهالی فرهنگ و هنر استان به خوبی ایفا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه تفرش موطن اجداد مقام معظم رهبری و مهد مفخر علمی و ادبی است، افزود: پیشنهاد مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت مجموعه علمی و پژوهشی در این شهرستان جهت تعمیق و گسترش این هنر و فرهنگ است. 

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از برگزیدگان سوگواره‌یاس نبوی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha