رئیس جمهور عراق: شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را در راه صیانت از مقدسات نثار کردند
کد خبر: 4025799
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

رئیس جمهور عراق: شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را در راه صیانت از مقدسات نثار کردند

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم تأکید کرد: این دو قهرمان از ساعات اولیه حملات وحشیانه داعش جان گرانقدر خود را در راه صیانت از سرزمین مقدسات نثار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز ریاست جمهوری عراق به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی حاج ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و حاج قاسم سلیمانی، فرمانده بزرگ ایرانی از ایستادگی دلیرانه این دو قهرمان و مقابله آنها در شرایط سخت با احترام یاد می‌کنیم که از همان ساعات اولیه وحشیانه‌ترین حمله‌ای که داعش با نقشه‌های شوم خود ترتیب داد، جان و روح پاک و گرانقدر خود را نثار محافظت از سرزمین مقدسات از لوث وجود تروریست‌ها کردند.

وی افزود: عراقی‌ها با اراده محکم خود و دلاورمردی نیروهای مسلح ارتش، پلیس، الحشد الشعبی، پیشمرگه و نیروهای مبارزه با تروریسم و با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی و با پشتیبانی همسایگان، دوستان و ائتلاف بین‌المللی تروریسم را شکست داده و با پیروزی بر داعش از منطقه و جهان در برابر شرارت آن صیانت کردند.

برهم صالح گفت: امروز در آستانه تشکیل پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تحکیم وحدت ملی و همبستگی برای حفظ صلح اجتماعی و ناکام گذاشتن تلاش بقایای تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت و ثبات ما و وفاداری به خون پاک شهدا که  برای دفاع از کشور و حاکمیت آن ریخته شده است، تأکید می‌شود.

رئیس جمهور عراق گفت: ملت‌ها و کشورهای منطقه همچنان با چالش‌های مشترکی مواجه هستند که مستلزم همکاری برای خاموش کردن فتیله بحران‌های کنونی و ممانعت از تشدید تنش و به‌کارگیری زبان گفت‌وگوست تا با لحاظ کردن منافع مشترک ملت‌های منطقه به جنگ‌ها و کشمکش‌هایی که طی چند دهه منطقه را درگیر کرده است، پایان داده شود.

انتهای پیام
captcha