دوره‌های روخوانی قرآن در ادارات برگزار شود
کد خبر: 4025677
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

دوره‌های روخوانی قرآن در ادارات برگزار شود

استاندار فارس با تأکید بر ضرورت اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان همچنین از مدیران این دستگاه‌ها خواست تا دوره‌های روخوانی قرآن کریم را برای کارکنان خود برگزار کنند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر دیروز، 12 دی‌ماه در جلسه شورای اداری این استان با بیان اینکه اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد، گفت: شرایط اقامه نماز باید فراهم شود از جمله اینکه همزمان با نماز جماعت جلسات برگزار نشود، علاوه بر آن مدیران توجه کنند که برای پایان کار منتظر پایان وقت اداری نمانند چراکه کارمندان از ما الگوبرداری می‌کنند.

وی به اهمیت توجه به روخوانی قرآن کریم اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا دوره‌های روخوانی قرآن کریم را برای کارکنان خود برگزار کنند.

ایمانیه استفاده نکردن از بیت‌المال برای مسائل شخصی را از دیگر مواردی ذکر کرد که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌ها باشد و افزود: قرائت قرآن در دستگاه‌ها، تکریم خانواده ایثارگران و پوشش بانوان مورد توجه باشد علاوه بر آن مکانیزم سوت‌زنی باید در سازمان‌ها باشد که تا تخلفی شد زود اطلاع‌رسانی کنید چون شاید بتوان فرد را نجات داد.

استاندار فارس با تأکید بر فسادستیزی و مقابله با فساد بیان کرد: مکانیزه و شفاف‌سازی سیستم سبب می‌شود که خرید و فروش‌ها و واگذاری‌ها شفاف باشد هم جلوی فساد را می‌گیرد و هم اعتماد را برمی‌گرداند.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه جامع در حوزه‌های مختلف باید تدوین شود، بیان کرد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی الگو است که می‌توان از آن استفاده کرد و برنامه‌ها باید اجرا شود. دولت سیزدهم، دولت کار و کرامت است هم کار و کارآمدی باید افزایش پیدا کند و کرامت هم باید افزایش یابد.

ایمانیه با تصریح اینکه مردم باید در برخوردها گرامی داشته شوند و رفتاری شایسته با آن‌ها انجام شود، تصریح کرد: هر کدام از فرمانداران و مدیران کل ماهی یک بار دیدار با مردم و ارباب رجوع داشته باشید و به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری کمک شود.

وی همچنین تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها در راستای گام دوم انقلاب از جوانان در کنار خودشان استفاده کنند، این کار ارزشمندی است که باید توسط خودمان انجام شود، جوانان را برای مدیریت آینده آماده کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه کمک به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری با رعایت ۲ خط قرمز باشد، اظهار کرد: اول اینکه سرمایه‌ها را به خارج از کشور نبرند و سرمایه را همینجا نگه دارد، دومین سرمایه‌گذاری مخالف با آرمان‌های انقلاب و اسلامی را نمی‌پذیریم البته ۹۵ درصد سرمایه‌گذاران این را رعایت می‌کنند و مورد دیگر  فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام است که به رونق استان کمک می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه معتادان متجاهر قبل از دهه فجر با همت نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند، گفت:  بعد از دهه فجر با یک مورد هم با حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند که دوباره معتادان در شهر جمع شوند.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به مرگ ناشی از تصادفات حساس باشید و فرمانداران باید در این زمینه بیشتر ورود کنند، افزود: تکلیف بر فرمانداران است که تا آخر امسال در همه شهرستان‌ها ۳۰ درصد مرگ ناشی از تصادفات کم شود؛ برای نوروز ۱۴۰۱ آماده باشید که مرگ ناشی از تصادفات ۳۰ درصد کمتر از سال ۹۸ باشد.

ایمانیه درباره تفویض اختیار به شهرستان‌ها نیز گفت: مدیران کل تدابیری بیندیشند که اختیارات را به شهرستان‌ها تفویض کنند تا مردم نیاز به رفت و آمد به شیراز نداشته باشند همچنین ارتباط قوی و محترمانه با رسانه‌ها داشته باشند چون رسانه فرصت مناسبی است که هم درد دل مردم را بشنویم و از عمق اجتماع مطلع شویم و هم اقدامات انجام شده اطلاع‌رسانی شود و چه وسیله‌ای بهتر از رسانه می‌تواند این ارتباط را انجام دهد.

استاندار فارس با اشاره به نکاتی پیرامون جذب بودجه، گفت: ۳ ماه آخر سال است و بخشی از اعتبارات اواخر سال توزیع می‌شود، دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب این اعتبارات هر چه بیشتر تلاش کنند و نمایندگان هم قول همکاری دادند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از رشد ۸ درصدی بودجه ۱۴۰۱ از افزایش بهره‌وری باید محقق شود، افزود: راه‌های افزایش بهره‌وری را در دستگاه‌های خود احصاء کنید تا با سرعت بالاتری در سال ۱۴۰۱ پیش بروید.

ایمانیه با بیان اینکه تأمین برخی از منابع صندوق عدالت و پیشرفت در اختیار ما است، گفت: از هم‌اکنون راه‌هایی کسب درآمدی که خروجی این صندوق است بررسی کنید همچنین برای رسیدن به رشد ۸ درصد احتیاج به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است و بخش خصوصی و تعاونی‌ها در تامین آن نقش دارند؛ دستگاه‌های اجرایی آماده باشند تا با سهولت در مجوزها زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha