معرفی 57 دانشجوی فداکار کشور در یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری
کد خبر: 4023476
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

معرفی 57 دانشجوی فداکار کشور در یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری

در جلسه شورای عالی «یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران»، تجلیل از خانواده سردار سلیمانی، تجلیل از خانواده شهید لندی و تجلیل از فداکاران حوزه آموزش و پرورش با اعطای 57 تندیس جزو برنامه‌های محوری این دوره اعلام شد.

معرفی 57 دانشجوی فداکار کشور در یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه شورای عالی «یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» با حضور علیرضا زجاجی، مدیر کل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، جمال رحیمیان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و جمعی از رؤسا و معاونان سازمان‌های همکار در برگزاری این جشنواره، چهارم دی ماه در جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود کمبرانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران که به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران انتخاب شده است، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت شناسایی و معرفی افراد فداکار در کشور گفت: در هر جامعه و فرهنگی به نحوی تلاش می‌شود از افراد نخبه و فداکار تجلیل شود، در کشور ما هم بر اساس باورها و فرهنگ خودمان این کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه نیاز به تقدیر و معرفی افراد فداکار به عنوان الگو دارد، افزود: 10 سال است که جهاد دانشگاهی به شناسایی و معرفی افراد فداکار جامعه اقدام کرده است. اهمیت این برنامه و اقدام، به حدی است که جا دارد سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای متعدد و مختلفی در آن شرکت و افراد فداکار را معرفی کنند.

کمبرانی با انتقاد از اینکه بیش از 200 فرد فداکاری که طی این سال‌ها معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند، به خوبی به جامعه معرفی نشده‌اند، گفت: در سایر کشورها این افراد در شهرها و برنامه‌های متعدد حاضر شده و کار رسانه‌ای گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت می‌گیرد و لازم است در ایران نیز  این افراد را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

وی بیان کرد: فعالیت یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران نباید به تقدیر از 50 تا 60 فرد فداکار محدود شود، بلکه باید انگیزه این افراد از فداکاری و تاثیر اقداماتشان بر زندگی آنها به جامعه معرفی شود.

در ادامه مراسم علیرضا زجاجی، مدیر کل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی با اشاره به مضمون حدیثی از امام صادق (ع) که فرموده‌اند: «هر کار نیکی در نظر گرفته شود بالاتر از آن هست، اما از بخشش جان در راه خدا فداکاری بالاتری وجود ندارد»، گفت: شهید لندی، نوجوانی بود که برای نجات افراد دیگر جانش را فدا کرد و این بالاترین فداکاری است.

جمال رحیمیان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه در مراسم امسال از شهید لندی تجلیل خواهدشد، گفت: امشب شب حادثه زلزله بم است. در این حادثه در یک شب 50 هزار نفر جانشان را از دست دادند. همین اتفاق و فداکاری که دانشجویان در کمک به زلزله زدگان داشتند، جرقه برگزاری آیین اعطای تندیس ملی فداکاری را در جهاد دانشگاهی زد و از دل این حادثه دلخراش یک طرح خوب شکل گرفت.

معرفی 57 دانشجوی فداکار کشور در یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این آیین از سازمان بهزیستی، هلال احمر، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی، سازمان انتقال خون و ... دعوت شد تا دانشجویان فداکار خود را شناسایی و معرفی کنند، گفت: دو ماه از اعلام فراخوان می‌گذرد و تاکنون بیش از 500 نفر با ارسال ایمیل مدارک و مستندات اقدامات خود را ارسال کرده‌اند.

رحیمیان این مسئله را نیز متذکر شد که برای شرکت در آیین اعطای تندیس فداکاری از دو روش خوداظهاری و معرفی آشنایان و معرفی از طریق وزارتخانه‌ها اقدام می‌شود و افزود: پس از دریافت، رزومه‌ها بررسی و افراد برتر معرفی می‌شوند.

در ادامه مراسم، طرح و پروپوزال یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران قرائت و بخش‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت و سپس حاضران در جلسه پیشنهادهای خود را در خصوص آیین این دوره ارائه کردند.  

تجلیل از خانواده سردار سلیمانی، تجلیل از خانواده شهید لندی و تجلیل از فداکاران حوزه آموزش و پرورش و اعطای 57 تندیس با مشارکت 11 سازمان همکار از ویژگی‌های پروپوزال ارائه شده برای این دوره بود و اعلام شد مراسم معرفی افراد فداکار دوشنبه دوم اسفندماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

رونمایی از پوستر دوره یازدهم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران نیز پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام
captcha