نشانی درمانگاه‌های ایران در عراق + فیلم
کد خبر: 4022751
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
سلامت در زیارت/ 6

نشانی درمانگاه‌های ایران در عراق + فیلم

زائران ایرانی که به عتبات عالیات مشرف می‌شوند در صورتی که دچار بیماری یا حادثه‌ای شوند می‌توانند با مراجعه به سه درمانگاه دائمی ایران در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین تحت نظر کادر درمان ایرانی معالجه شوند.

آدرس درمانگاه‌های ایران در عراق + فیلم

به گزارش ایکنا، با آغاز سفرهای کاروانی زائران ایرانی به اعتاب مقدس عراق و سوریه، لزوم آموزش مسائل بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی به این زائران به شدت احساس می‌شود.

بر همین اساس خبرگزاری ایکنا مجموعه آموزشی «سلامت در زیارت» را با هدف ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای زیارتی تهیه کرده است.

در ششمین جلسه این بسته آموزشی، حسین فضلی، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، به معرفی مراکز پزشکی ایران در کشور عراق که زائران ایرانی می‌توانند در صورت بیماری یا بروز حادثه‌ای به این مراکز مراجعه کنند پرداخت و گفت: ایران سه درمانگاه در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین دارد.

درمانگاه ایران در شهر نجف در هتل النبأ، شارع(خیابان) امام علی(ع) در نزدیکی حرم حضرت علی(ع) قرار دارد. درمانگاه ایران در کربلای معلی در هتل الماس شرق در خیابان علقمه نزدیک خیابان میثم تمار قرار دارد و در شهر کاظمین نیز درمانگاه ایرانی در هتل قرتاج در خیابان باب‌المراد واقع شده است که زائران می‌توانند به این مراکز درمانی مراجعه کنند.

زائران ایرانی در این مراکز خدماتی از قبیل ویزیت توسط پزشک عمومی، خدمات پرستاری، پیش بیمارستانی و خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه و داروخانه را دریافت می‌کنند.

در صورت نیاز به اعزام به بیمارستان زائران توسط آمبولانس مرکز پزشکی و با همراهی یک مترجم مسلط به زبان عربی و فارسی و کادر مجرب به بیمارستان‌های عراقی اعزام می‌شوند تا کار درمان آنها پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha