خط قرمز بر «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» + اینفوگرافی
کد خبر: 4020327
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
لایحه بودجه 1401 در بوته نقد / 2

خط قرمز بر «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» + اینفوگرافی

لایحه بودجه سال آینده کشور در حالی از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد که مطابق آنچه پیش‌‌بینی می‌شد، شاهد حذف یا ادغام بسیاری از ردیف‌ها هستیم و در همین راستا نامی از ردیف «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» دیده نمی‌شود.

خط قرمز بر ردیف «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی»

به گزارش خبرنگار ایکنا، لایحه سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون ریالی ( 36,310,704,628,000,000 ) کل کشور؛ به عنوان اولین لایحه بودجه‌ دولت سیزدهم، پیش از ظهر امروز، یکشنبه 21 آذر، از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد؛ لایحه‌ای که به گفته رئیس‌جمهور با نگاه ملی و با هدف‌گذاری رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی تدوین شده است.

خبرگزاری ایکنا در چند سال گذشته، طبق رسالت خود لوایح بودجه را زیر ذره‌بین قرار داده و با محور قراردادن اعتبارات قرآنی و روند تغییرات آن، در سلسله گزارش‌هایی به بررسی بودجه‌های فرهنگی کشور به ویژه فصل دین و مذهب پرداخته است.


بیشتر بخوانید:


اما در لایحه بودجه سال آینده کل کشور، آنچه بیش از همه نمود دارد، کاهش و ادغام ردیف‌ها و به تبع آن حجم بودجه است؛ در این بین سرنوشت «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» قابل تأمل است؛ ردیفی که طی چند سال اخیر ذیل اعتبارات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده بود و امروز دیگر نامی از آن در لایحه بودجه دیده نمی‌‌شود.

خط قرمز بر «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» + اینفوگرافی

البته براساس بند «ز» تبصره ۹( آموزش، پژوهش و فرهنگ)، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرایی مندرج در این قانون و پیوست‌های آن مجازند تا دو درصد(۲%) از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند. آیین‌نامه این بند باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.

باید در ادامه منتظر رایزنی‌های متولیان قرآنی به ویژه دبیر و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس بود و دید که آیا وضعیت این ردیف تغییری می‌کند یا خیر.

ایکنا در گزارش‌های بعدی به بررسی میزان اعتبارات دیده شده در تمامی ردیف‌های قرآنی بودجه و تغییرات آن نسبت به گذشته خواهد پرداخت.

گزارش از مجتبی برزگری

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۸:۰۳
1
0
خدا قوت جناب آقای رئیسی
شمشیر را از رو علیه فعالیت های قرآنی کشیده اید صد رحمت به روحانی و نوبخت
captcha