به‌کارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها در بهره‌مندی از تنوع فرهنگی کرمان
کد خبر: 4020318
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

به‌کارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها در بهره‌مندی از تنوع فرهنگی کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تأکید بر به‌کارگیری ظرفیت دانشگاه‌های استان در استفاده از تنوع فرهنگی کرمان، بیان کرد: پنج شهر استان کرمان به دلیل همین تنوع محصولات فرهنگی به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی کاندید شده‌اند.

فریدون فعالی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، امروز ۲۱ آذرماه در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان» با اشاره به تنوع فرهنگی به واسطه جغرافیای گستره استان، گفت: باید از ظرفیت استان کرمان در حوزه تنوع محصولات فرهنگی به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پنج شهر استان کرمان به دلیل همین تنوع محصولات فرهنگی به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی کاندید شده‌اند، افزود: هر استانی این ظرفیت را ندارد که به واسطه صنایع دستی معتبر قابلیت رشد و توسعه داشته باشد.

فعالی تصریح کرد: ما باید از داشته‌های خود به نحو احسن استفاده کنیم و در بحث تولید و ترویج استفاده از محصولات ایرانی شرایط را برای استفاده از خلاقیت هنرمندان استان فراهم کنیم که در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز خلاق نیز استفاده کرد و آن را محدود به دایره کاری اداره ارشاد و میراث فرهنگی نکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: راین به‌عنوان شهر ملی چاقو، کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی، راور به‌عنوان شهر ملی فرش، شهربابک به عنوان شهر ملی فیروزه و قلعه‌گنج به‌عنوان شهر ملی حصیر کاندید شده است.

وی افزود: پرونده طرح‌های این شهرها با کمک اتاق بازرگانی تهیه و به وزارتخانه ارسال شد و تیم داوری در اواخر آذرماه وارد کرمان می‌شوند و ضمن اینکه کرمان میزبان داوری هویت صنایع دستی است به ارزیابی این پرونده‌ها نیز پرداخته می‌شود.

فعالی با بیان اینکه هنرمندان استان کرمان در حوزه صنایع دستی بالغ بر 70 هزار نفر هستند که محصولات متنوعی را تولید می‌کنند، تصریح کرد: ثبت این آثار به واسطه شهر ملی می‌تواند ارزش و اعتبار محصولات تولید شده منطقه، خلاقیت و نوآوری، تنوع محصولات و کاربردی کردن این نوع محصولات را افزایش ‌دهد.

انتهای پیام
captcha