نخستین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی کرمان» برگزار می‌شود
کد خبر: 4020299
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

نخستین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی کرمان» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: همزمان با هفتمین دوره کشوری جشنواره فیروزه، نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته کرمان با هدف حمایت از صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان» با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با اشاره به تعامل خوب اداره ارشاد و میراث فرهنگی استان برای برگزاری چنین رویدادها و برنامه‌هایی، بیان کرد: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی و فیروزه ۶ دوره را در کشور پشت سر گذاشته است و همزمان با هفتمین دوره کشوری این رویداد، نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته کرمان کار خود را آغاز می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات و مصرف کالاهای فرهنگی و صنایع دستی کرمان طراحی شده است، گفت: در نخستین دوره این جشنواره در کرمان، با توجه اهمیت و جایگاه صنایع دستی موضوع صنایع دستی در حوزه پته مطرح شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و تنوع فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان، بیان کرد: جشنواره فیروزه و اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان بستر مناسبی برای معرفی محصولات فرهنگی استان کرمان به‌ویژه پته اصیل کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: در سال‌های اخیر در زمینه بازار کالاهای سنتی و صنایع دستی اقدامات مناسبی صورت گرفته است و دستگاهای متعدد در جشنواره‌ها و برنامه‌های خود از صنایع دستی بسیار استفاده می‌کنند که این خود به نوعی معرفی ظرفیت‌های استان کرمان است.

علیزاده با تأکید بر همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف استان برای معرفی و شناخت محصولات فرهنگی استان کرمان، بیان کرد: در نظر داریم هرساله یکی از حوزه‌‌های این جشنواره را دنبال کنیم زیرا جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی به معرفی هرچه بیشتر آثار و صنایع دستی استان کرمان و کالاهای فرهنگی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha