فعالیت‌های فرهنگی در راستای تحقق تمدن اسلامی انجام شود
کد خبر: 4020186
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

فعالیت‌های فرهنگی در راستای تحقق تمدن اسلامی انجام شود

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل تمدن اسلامی را یکی از اهداف مهم تشکیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: بدون تردید برنامه‌های فرهنگی باید در راستای تحقق تمدن اسلامی برگزار شود و اهتمام در این امر الزامی است.

مجید بذرافکن، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید بذرافکن، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر شنبه، 20 آذر در آیین اختتامیه جشنواره «رسالت ماندگار» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری استان مرکزی برگزار شد، ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، ابتکار بسیج ناحیه اراک در برگزاری جشنواره «رسالت ماندگار» را نشان از عزم و اراده جهادی بسیجیان این شهرستان بیان کرد و گفت: این طرح قابلیت الگو شدن دارد و می‌تواند برای جهادگران مورد استفاده قرار گیرد.

وی حرکت بسیجیان در مسیر همت و اراده را راهکار رفع تمامی مشکلات بیان و اظهار کرد: بسیج و تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف موفق عمل کرده و باعث شده تا اعتماد عمومی را جلب کند. عملکرد بسیج در تحقق گام دوم انقلاب نیز قابل توجه است و امید است تا روحیه بسیجی در دستگاه‌های اجرایی به معنای واقعی عملیاتی شود.

بذرافکن با اشاره به اینکه کار فرهنگی باید دارای خروجی مناسب باشد، اضافه کرد: کار فرهنگی در کشور دارای اهمیت ویژه است و این اهمیت در همه دستگاه‌ها مورد توجه است، چراکه فرهنگ به منزله هوا برای تنفس است و این هوا باید پاکیزه و قابل استفاده باشد.

رسالت بسیج برکسی پوشیده نیست

این مقام مسئول تشکیل تمدن اسلامی را یکی از اهداف مهم تشکیل انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نقشه راه تشکیل این تمدن و مسیر رسیدن به آن از سوی امام راحل پیش‌روی ما گذاشته شده است و به واسطه رهنمون‌های مقام عظمای ولایت این مسیر ادامه دارد. بدون تردید برنامه‌های فرهنگی باید در راستای تحقق تمدن اسلامی برگزار شوند و اهتمام در این امر الزامی است.

به‌گفته وی بسیج بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین برنامه و طرح‌ها اجرایی و به هموطنان خود خدمت می‌کند. رسالت بسیج و خدمات صورت گرفته این نهاد انقلابی برکسی پوشیده نیست. در زمان شیوع بیماری کرونا بسیج با روحیه همیشگی ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی علاوه بر اینکه تهدیدها همچون کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را به فرصت تبدیل کرد و کارآمدی خود را بار دیگر به منصه ظهور رساند.

بذرافکن با اشاره به تیغ دولبه فضای مجازی و ضرورت آموزش استفاده از این فضا به نوجوانان، ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای به دنبال ناامید کردن مردم ایران است و در پس تبلیغات هیچ خیرخواهی را برای ملت ندارند. آنان با استفاده از حربه فتنه‌انگیزی نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده است، البته عدم خیرخواهی آنان مسلم است، چراکه برای خود نیز خیرخواه و مصلحت‌اندیش نیستند.

وی بیان کرد: تکثیر روحیه جهادی و گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری ضرورتی مهم است که لازمه آن میدان‌دار بودن نوجوانان و جوانان خوش‌ذوق فرهنگی و بسیجی است. بسیج با عملکرد شفاف، درخشان و بدون کوچک‌ترین حاشیه در حوزه‌های مختلف به دنبال الگوسازی است، از این رو لازم است تا فرهنگ و الگوی بسیجی در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کرده و فراگیر باشد.

بذرافکن اضافه کرد: تلاش بسیج در عرصه‌های مختلف و میدان‌دار بودن آنان در جامعه نمود عینی داشته و خدمات صادقانه و دلسوزانه برکسی پوشیده نیست، اما باید دقت کرد تا اقدامات فرهنگی در کنار سایر فعالیت‌های بسیج بیشتر مورد توجه باشد. این مجموعه جهادی و انقلابی همواره برای فتح قله‌های بلند و عزت‌آفرین تلاش کرده و لازمه تسریع و خدمت‌رسانی هرچه بهتر انسجام و هم‌افزایی است.

وی با بیان این مطلب که بسیج بهترین روش موفقیت را ارائه داده و فراوانی این مهم نیاز به تبیین و توسعه دارد، ادامه داد: استان مرکزی در همه بخش‌ها نخبگان، قهرمانان، افتخارآفرینان و الگوهای موفقی دارد که باید با استفاده از روش‌های مناسب و جذاب به نسل نوجوان و جوان فعلی معرفی شوند و لازمه این کار تقویت روحیه بسیجی و توسعه پیوست‌های فرهنگی در اقدامات و خدمات‌رسانی‌ها است. مدل جهادی بسیج در جهات و زمینه‌های بسیار، موفق و کارآمد عمل کرده و اعتماد مردم گواه بر این ادعا است.

ارسال بیش از 6 هزار اثر به جشنواره «رسالت ماندگار»

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، نیز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره «رسالت ماندگار» از 13 دی سال 99 بین 33 حوزه و 200 پایگاه بسیج اجرایی شد. تاکنون بیش از 6هزار و 400 اثر به دبیرخانه ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود تا 13 دی امسال به بیش از 7 هزار اثر برسد.

وی تشریح کرد: آثار ارسالی در زمینه اقامه نماز جماعت در مساجد و اماکن مذهبی، نهضت کمک مؤمنانه و انفاق، صرفه‌جویی، تولید داخلی و کالای ایرانی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، بصیرت‌افزایی و حضور مردم در صحنه‌ها و مناسبت‌ها، نشاط انقلابی در جامعه، تفریح و گردشگری، ازدواج جوانان، فرزندآوری، عفاف و حجاب، تاب‌آوری و پایداری خانواده، مواد مخدر و امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام
captcha