لزوم تبیین شخصیت شهید سلیمانی در مدارس اردبیل
کد خبر: 4015979
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

لزوم تبیین شخصیت شهید سلیمانی در مدارس اردبیل

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی‌ بایستی برای دانش‌آموزان به یک الگوی ماندگار تبدیل شود که به همین منظور نیاز است تا آموزش و پرورش ورود جدی برای تبیین شخصیت‌ این شهید گرانقدر در بین دانش‌آموزان داشته باشد.

شهید حاج قاسم سلیمانیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکرالله عبدی، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، سوم آذرماه، در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، در اردبیل، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی را با جان و دل زنده نگه می‌داریم، چرا که هر چه داریم مدیون شهدای والامقام کشورمان هستیم.

وی گفـت: امنیت و آرامش کشور در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان رقم خورده و در این راستا برای تولید علم در کشورمان قدم‌های موثری برداشته شده که این مهم در حال حاضر زمینه‌ساز پیشرفت سریع کشورمان در زمینه های گوناگون علمی شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم امام راحل مخاطب‌شناسی ایشان بود که با فرمان مبارکشان دستور تشکیل بسیج را صادر کرده و بسیجیان نیز در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و فرهنگی کشور، در مقابل هجمه‌های بیگانگان، دشمنان و استکبار محافظت کردند.

عبدی بیان کرد: شهید و شهادت جزو والاترین نشان بر پیکر هستی بوده که به همین منظور باید برگزاری یادواره‌های شهدا را در مدارس به یک فرهنگ نهادینه تبدیل و با تمام توان و تلاش خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را تا ابد حفظ و صیانت کنیم.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی‌ بایستی برای دانش‌آموزان به یک الگوی ماندگار تبدیل شود که به همین منظور نیاز است تا آموزش و پرورش ورود جدی برای تبیین شخصیت‌ این شهید آسمانی در بین دانش‌آموزان داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است که به همین منظور انتظار می‌رود دانش‌آموزان نیز با سیره عملی شهدا در راستای بهره‌گیری از ظرفیت عظیم تربیتی آنان آشنا و از آن بهره ببرند تا شاهد آشنایی بیشتر نسل جوان و امروزی با سیره شهدا باشیم.

انتهای پیام
captcha