شناسایی و تقویت استعداد طلاب خوش‌فکر اولویت حوزه‌های علمیه باشد
کد خبر: 4013182
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

شناسایی و تقویت استعداد طلاب خوش‌فکر اولویت حوزه‌های علمیه باشد

یک مبلغ بین‌المللی اظهار کرد: شناسایی و تقویت استعدادهای ذاتی طلاب در زمینه‌های مختلف یکی از اولویت‌های حوزه و هدف برنامه‌ریزی مدیران است. امروز جوانان خوش‌فکری جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند که باید از ظرفیت آنان به نحو احسن استفاده کرد.

حجت الاسلام محمد خدادادی مبلغ بین المللی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد خدادادی، مبلغ بین‌المللی، امروز، 23 آبان در همایش «طلیعه ظهور» که ویژه بانوان طلبه جدیدالورود در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضرورت حفظ و تقویت در حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه انگیزه اهم موفقیت طلاب به شمار می‌آید، اظهار کرد: مدیران حوزه و مدارس علمیه باید به نکات و مبانی انگیزشی توجه ویژه داشته باشند.

وی شناسایی و تقویت استعدادهای ذاتی طلاب در زمینه‌های مختلف را یکی از اولویت‌های حوزه و هدف برنامه‌ریزی مدیران دانست و ادامه داد: امروز جوانان خوش‌فکری جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند که باید از ظرفیت آنان به نحو احسن استفاده کرد، اگر استعداد هریک از آنان شناسایی و تقویت شود قطعاً به نتایج خوب اجتماعی، فرهنگی و .. منتج خواهد شد.

به‌گفته خدادادی شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در مسیر طلبگی ضرورتی مهم است و حوزه‌های علمیه با برنامه محوری و مسئله‌یابی قادرند خود را در برابر هر شرایطی به روز نگه دارند. حوزه‌های علمیه از جمله حوزه علمیه خواهران یکی از عناصر و ابزار تقویت اسلام ناب محمدی و اشاعه فرهنگ انقلابی هستند و باید از این ظرفیت درست استفاده کرد.

این مبلغ بین‌المللی تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی را یکی از برنامه‌های محوری حوزه‌های علمیه برشمرد و بر ضرورت نقش طلاب خانم و آقا در این مسیر تأکید کرد و افزود: برای تحقق این امر مقدماتی نیاز است که می‌توان به ارتباط مؤثر با جوانان و نخبگان اشاره کرد.

خدادادی با بیان این مطلب که تقویت روحیه دینی و معنوی جامعه در راستای پیشرفت نظام یکی از اولویت‌های راهبردی حوزه علمیه است، از طلاب خواستار ترویج روحیه اخلاق‌مداری و انقلابی شد و اضافه کرد: پژوهش محوری از دیگر اولویت‌های حوزه‌های علمیه است و طلاب جوان باید با بهره‌گیری از روش‌های علمی و مستند در مقابله با هرگونه انحراف آماده باشند.

وی طلاب جوان را به هدف‌گذاری شفاف، روشن‌بینانه، واقع بینانه و دارای زمان‌بندی دقیق توصیه کرد و گفت: حوزه علمیه مهم‌ترین پایگاه تقویت ارزش‌های اسلامی و مقابله با شیطنت‌های دشمنان و انحرافات است و باید با ارائه و تولید محتوای ارزشی و گفتمان‌سازی در مقابله با هجمه‌های دشمنان با قوت مقاومت کند و مفاهیم دشمن ستیزی را نیز به دیگر جوانان انتقال دهند.

انتهای پیام
captcha