برگزاری مناظرات تخصصی دانشجویان ایران در حوزه محیط زیست
کد خبر: 4011901
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
مهدی عباسی خبر داد؛

برگزاری مناظرات تخصصی دانشجویان ایران در حوزه محیط زیست

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از برگزاری مناظرات تخصصی دانشجویان با محوریت محیط‌زیست و با هدف ارتقای مشارکت دانشجویان در مدیریت مسائل و مشکلات محیط‌ زیستی کشور خبر داد.

برگزاری مناظرات تخصصی دانشجویان ایران در حوزه محیط زیست/ دانشجویان عنصر کلیدی در مدیریت آینده جامعه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی رشد و توسعه علم و دانش و گسترش فضای تولید علم مبتنی بر اصل آزاداندیشی را از اهداف برگزاری این مناظرات دانست و تصریح کرد: ضرورت مشارکت و جلب توجه نخبگان نسبت به مسائل و بحران‌های محیط‌زیست در کشور، بهره‌گیری از دانش برای مدیریت مسائل و بحران‌های محیط‌زیست، تلاش برای ریشه یابی علمی و شناخت دقیق مسائل و بحران‌ها و یافتن راهکارهایی برای حل و سازگاری با مسائل و بحران‌ها، سازمان دانشجویان را به سمت برگزاری مناظرات تخصصی این حوزه سوق داده است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه تکامل علوم، به‌ویژه معارف عقلی بشر در پرتو مباحثات علمی، تضارب آرا و تعاطی افکار تحقق می‎‌یابد، افزود: محیط‌زیست و مسائل آن ماهیتی بسیار پیچیده دارند و مسائل این حوزه باید از جنبه‌های گوناگونی مورد بحث و بررسی قرار گیرند. بنابراین، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به عنوان پایه‌گذار و متولی برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بر آن شده است تا از پتانسیل‌های این مسابقات و مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی دانشجویان ایران که در سازمان دانشجویان تأسیس شده است، در برگزاری این رویداد دانشجویی استفاده کند.

عباسی با تأکید بر این موضوع که بررسی منظم و سیستماتیک این مسائل منجر به شفاف‌سازی، طرح دقیق‌تر مسئله و در نتیجه یافتن راهکاری هوشمندانه‌تر خواهد شد، گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طرح مسئله و ارائه راهکار به منظور مواجهه و سازگاری با بحران‌ها و مسائل محیط‌زیست و منابع طبیعی نقش بسزایی دارند و به عنوان عنصر کلیدی در مدیریت آینده جامعه، نقش ایفا می‌کنند.

برگزاری مناظرات تخصصی دانشجویان ایران در حوزه محیط زیست/ دانشجویان عنصر کلیدی در مدیریت آینده جامعه

گفت‌وگوهای علمی و تخصصی میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم و مهندسی محیط‌زیست، علوم و مهندسی منابع آب به صورت آنلاین یا در قالب برنامه استدیویی برگزار خواهد شد.

اولویت ثبت‌نام در این رویداد نیز با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تا سال ۱۳۹۸ می‌توانند در قالب گروه‌های سه نفره در این گفت‌وگوها شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha