پیگیری اتحادیه تشکل‌های قرآنی برای جذب معلمان قرآن
کد خبر: 4009008
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

پیگیری اتحادیه تشکل‌های قرآنی برای جذب معلمان قرآن

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در تشریح آخرین فعالیت‌های این اتحادیه از تشکیل کارگروه مشترک همکاری با حرم شاهچراغ(ع) و همچنین پیگیری جذب معلمان قرآن در آموزش و پرورش از طریق اتحادیه کشوری خبر داد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در هفته گذشته دو برنامه مهم را پشت سر گذاشت. برنامه نخست دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) بود. برنامه دوم هم شرکت مدیرعامل اتحادیه استان در نشست اتحادیه کشوری در تهران بوده است.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: در دیدار با تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) داشتیم مباحثی در خصوص همکاری اتحادیه و حرم مطهر بیان شد.

وی بیان کرد: در این نشست بنا شد تا یک کارگروه مشترک با حضور اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس و حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشکیل شود تا در آن بتوان همکاری‌های این دو مرکز را هماهنگی کرد.

اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این نشست آن بود که محل استقرار اتحادیه در حرم مطهر باشد تا بتوان ارتباطات بیشتری با این مجموعه داشت.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس همچنین به نشست اتحادیه کشوری اشاره کرد و گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد اتحادیه کشوری ارائه شد و تعدادی از مدیران استان‌ها هم سخنان و درخواست‌های خود را ارائه دادند که می‌توان سخنان آن را در چند بخش تقسیم کرد.

وی نخستین مطالبه اتحادیه استان‌ها را کمک به مؤسسات عنوان کرد که باید از مسیرهای مختلفی این کار دنبال شود و سپس ادامه داد: پیگیری بیمه فعالان قرآنی و مالیات مؤسسات قرآنی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

اسلامی اظهار کرد: مطالبه دیگری که از سوی مدیران استان‌ها مطرح شد بحث پیگیری جذب معلمان قرآن به آموزش و پرورش بود که در این زمینه اجحافی به معلمان قرآن شده است و برای رفع این مشکل باید پروسه قانونی طی شود که البته این پروسه هم زمان‌بر است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس بیان کرد: در این نشست مصوب شد تا بیانیه‌ای از طریق هیئت مدیره استان‌ها صادر شده و مطالبات استان‌ها و معضلاتی که گریبانگیرشان است در این بیانیه بیان شود و نامه‌ای هم به سران قوا، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره برای پیگیری مطالبات مدیران مؤسسات استان‌ها ارسال شود.

وی یادآور شد: در پایان این جلسه نیز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور حضور پیدا کرد و از تأکیدات رئیس‌جمهور برای رسیدگی به امور قرآنی کشور سخن گفت.

اسلامی بیان کرد: همچنین در این نشست بنا شد تا مجمع عمومی اتحادیه کشور در تاریخ 10 دی‌ماه به صورت متمرکز و حضوری در تهران برگزار شود.

انتهای پیام
captcha