۱۳۲۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت آذربایجان غربی هستند
کد خبر: 4008286
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

۱۳۲۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت آذربایجان غربی هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ‌یک‌هزار و ۳۲۰ مؤسسه تشخیصی و درمانی خصوصی، خیریه، دولتی، دانشگاهی و غیردانشگاهی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی هفته سلامتبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فریده جعفری، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی، ۴ آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت دراین اداره کل تشکیل شد، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تا پایان مردادماه سال جاری هزینه ٣١ هزار و ٣٩۵ پرونده کرونایی، بالغ بر ١۴٠ میلیارد تومان پرداخت شده و کل هزینه درمانی سال گذشته بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان بوده است.

وی بابیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان سرپایی را متقبل می‌شود، افزود:  ‌یک‌هزار و ۳۲۰ موسسه تشخیصی و درمانی خصوصی، خیریه، دولتی، دانشگاهی و غیردانشگاهی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی  با بیان اینکه دو میلیون و ۶٠ هزار معادل ۶۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: ٨۶ درصد از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان، عضو صندوق روستایی و همگانی (رایگان) هستند.

وی با اشاره به صدور دفترچه بیمه سلامت گفت: از ابتدای خرداد امسال هیچگونه سند کاغذی دریافت نکردیم و تمام اسناد به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

جعفری با بیان اینکه بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: چهار هزار و ۴۲ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی هستند که هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای این بیماران تحت پوشش هزینه در سال گذشته پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۳۲۰ پزشک، درمانگاه، داروخانه و.. در استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و تمام افراد بیمه‌شده می‌توانند از خدمات این موسسات و پزشکان بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار کرد: بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha