وحدت رمز پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی بود
کد خبر: 4006809
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
امیر سرتیپ حاجیلو:

وحدت رمز پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی بود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش گفت: وحدت قومیت‌های مختلف در هشت سال جنگ تحمیلی تحت فرمان امام انقلاب موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد.

پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نتیجه اتحاد قومیت‌های مختلف بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش، روز گذشته، ۲۸ مهرماه در همایش «طلایه‌داران تقریب»، اظهار کرد: یکی از ارگان‌هایی که در روزهای اول جنگ به سمت مرزها برای دفاع اعزام شد ارتش بود. متأسفانه فرماندهی بنی‌صدر بر نیروهای مسلح موجب تضعیف ارتش جمهوری اسلامی ایران شده بود، اما سرانجام ارتش با همراهی سپاه و مردم سرنوشت جنگ را به گونه‌ای رقم زد که امام فرمود، ما ابهت شرق و غرب را در هم شکستیم. 

وی بیان کرد: امروز آمریکا وادار به فرار از منطقه شده و به دنبال بازسازی، تجدید سازمان و بروز رسانی تجهیزات برای بازگشت به منطقه است و در این راستای یک فرصت پنچ ساله نیاز دارد و تلاش می‌کند در منطقه آشوب ایجاد کند. نظام سلطه، منطقه را به رژیم صهیونیستی سپرده و با طرح دموکراسی دروغین، فعال کردن جریان‌های پان‌ترکی و پان‌کردی و.. به‌دنبال تفرقه است و موجودیت و هویت اجتماعی استکبار در گروی اختلاف شیعه و سنی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه‌سار وحدت به پیروزی رسید و قومیت‌های مختلف در هشت سال جنگ تحت فرامین امام انقلاب موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد و امروز اگر در اوج قله و آمادگی و قدرت ملی هستیم به برکت تبعیت از ولایت فقیه است.

اسلام منادی وحدت است

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی، نیز در این همایش اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از دنیا گریزان بود و خود ارزشمند بود و به ارزش‌ها اهمیت می‌داد و همه انسان‌ها را محترم می‌شمرد.

وی افزود: وحدت خود ارزش بوده و اسلام منادی وحدت و محور اصلی این موضوع پیامبر(ص) است، ما نیز امت همین پیامبر هستیم و باید وحدت را در جامعه ساری و جاری کنیم و موانع را از بین ببریم. یکی از این موارد عدم اعتقاد به وحدت است که یکی از انگیزه‌های آن هوای نفس است که باید از آن پرهیز کرد تا بتوانیم در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر در پایان بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی بین مردم آذربایجان‌غربی به‌ویژه علما جاری و ساری است و آنچه که قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند، شناخت کامل از همدیگر است و انس و الفت شیعه و سنی در استان قابل ستایش بوده که باید بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام
captcha