پلیس هند در تعقیب عاملان تعرض به آشپز مسلمان
کد خبر: 4003972
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

پلیس هند در تعقیب عاملان تعرض به آشپز مسلمان

پلیس دهلی در پی تهدید یک آشپز مسلمان از سوی هندوهای تندرو، وارد عمل شده و یکی از مظنونان را دستگیر کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مسلمانان هندوستان گذشته تاریخی با شکوهی داشته و از جایگاه تأثیرگذاری برخوردار بوده اند ولی در وضعیت موجود به جمعیتی حاشیه‌ای تبدیل شده و حتی در خطر موجودیتی و هویتی قرار گرفته و با تهدیدات زیادی از سوی هندوهای تندرو مواجه هستند.

در همین راستا اخیرا یک آشپز هندی مورد تعرض قرار گرفته و از سوی هندوهای تندرو تهدید شده و پلیس دهلی در حال پیگیری پرونده این جریان است.

بنا به اعلام وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی، عرفان آشپزی است که سمبوسه و ورا (نوعی عصرانه هندی) را طبخ و در اختیار مردم قرار می‌دهد، اما چندی پیش گروهی از هندوهای متعصب به دلیل اینکه او مسلمان است و نام هندویی را برای مغازه خود انتخاب کرده است ، به مغازه کوچک او هجوم بردند و به مغازه آسیب رسانند.

پلیس دهلی در واکنش به این اتفاق، سریعاً وارد عمل شد و فردی را به نام«ماتوری» Mathura  به خاطر تهدید یک مسلمان بازداشت کرد.

رئیس پلیس ایستگاه دهلی گفت بلافاصله با درج شکواییه عرفان، یکی از مظنونان به عنوان ماتوری را دستگیر کرده و به دنبال دیگر حمله کنندگان هستیم تا آنها را به مراجع قضایی تحویل دهیم.

عرفان گفت: من هزینه اجاره این مکان را هر ساله و به موقع پرداخت کرده‌ام اما چندی پیش هندوهای متعصب مرا در تنگنا قرار دادند تا نام دکان را که یک نام هندو است، تغییر داده و نام دیگری برای محل کسب خویش برگزینم اما من آن را قبول نکردم و آنها به من متعرض شدند.

این در حالی است که تعرض به مسلمانان در هند تازگی ندارد و پیش از این انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش‌های زیادی را برانگیخته بود.

انتهای پیام
captcha