جدیدترین آمار شهدای استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 4002164
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
از سوی فرمانده سپاه استان مرکزی؛

جدیدترین آمار شهدای استان مرکزی اعلام شد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اعلام کرد: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده‌های ۶۲۰۰ شهید استان و ادامه تحقیقات میدانی آمار شهدا به ۷۱۰۰ شهید رسید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره شهدای استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر یکشنبه، 11 مهر به مناسبت سالروز برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: فرا رسیدن سالروز دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری و برگزاری کنگره باشکوه نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای بازخوانی بیانات ایشان در این خصوص و تبیین دستاوردهای عظیم کنگره در استان است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان تبدیل شده و بیش از سه هزار فعال فرهنگی و اجتماعی را در قالب قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازماندهی کرده است.

کریمی اظهار کرد: رویکردهای خدماتی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی ۷ اولویت مهم کنگره بود که از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و تمامی برنامه‌ها با تحقق این رویکردها هدف‌گذاری شدند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ علاوه بر اینکه به‌طور ۱۰۰ درصد در تحقق اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب رویکردها موفق شدیم و امروز نیز بعد از گذشت دو سال از برگزاری کنگره، رویکردها به نهضت تبدیل شده‌اند و ماندگاری هزاران دستاورد نتیجه گفتمان کنگره شهدای استان مرکزی در تمامی نقاط و بخش‌های مختلف استان است.

کریمی با بیان اینکه طرح «هر پروژه یک شهید» و «هر خدمت به نام یک شهید» امروز به گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و بسیاری از اقداماتی که به برکت کنگره شهدای استان آغاز شده‌اند امروز با جدیت و قوت در حال انجام هستند، گفت: در ستاد کنگره شهدای استان ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه‌های مختلف تشکیل شد که بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ‌گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره تمامی فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد.

وی اظهار کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در ذیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی انجام شد و به‌طور نمونه در کارگروه ویژه سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که متشکل از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی بود نتیجه و دستاورد فعالیت‌های آنها چاپ ۱۷ عنوان کتاب در حوزه اندیشه و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روزهای گذشته رونمایی شد.

کریمی گفت: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده‌های ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد و امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده به ۷ هزار ۱۰۰ شهید والامقام در استان دست پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: تحقیقات ۲ ساله کارگروه آمار و اطلاعات کنگره شهدای استان مرکزی و رسیدن به آمار ۷۱۰۰ شهید والامقام در استان نشان از نقش پر رنگ استان در موفقیت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس دارد. لذا تبیین نقش استان یک رسالت مهم است که در کنگره به آن پرداخته شد و البته کار تبیین با قوت ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در حوزه جمع‌آوری اطلاعات و پرونده‌های شهدا است و این امر نشان‌دهنده اهتمام و کار جهادی در کارگروه آمار و اطلاعات کنگره است که جای تقدیر دارد، افزود: فعالیت همه کارگروه‌های کنگره با جدیت ادامه دارد و حاصل ادامه فعالیت‌های آنها دستاوردهای امیدبخش و دلگرم‌کننده است که باید به خوبی تبیین شوند. به طور مثال در کارگروه‌های نقش بانوان، تبلیغات و هنری، عملیات، خودکفایی و تدوین فعالیت‌های محتوایی به نهضت تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده و صدها محصول محتوایی ثمره فعالیت این کارگروه‌ها است که باید به خوبی تبیین و بیان شود و در اختیار محققین، علاقه‌مندان و فعالان قرار گیرند.

وی مهم‌ترین رویکرد ستاد کنگره از ابتدای شروع فعالیت‌ها را مردمی بودن، جوان‌گرایی و ماندگاری فعالیت‌ها عنوان و با تأکید براینکه که نتیجه این رویکردها اثربخشی، کم هزینه بودن، انسجام و همگرایی در همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره شهدای استان ایجاد انگیزه برای اتکا به توانمندی‌ها و استعدادهای درونی بود و اقشاری چون هنرمندان، فعالان فرهنگی و اجتماعی باور ما می‌توانیم را در کنگره شهدای استان به خوبی درک کردند.

کریمی در پایان افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و کنگره شهدای استان بخشی از آن را پای کارآورد و امروز در گام دوم کنگره باید از همه ظرفیت‌ها برای شناخت حضرت امام(ره)، شهدا و مفاخر استان، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha