پارلمان کویت حملات وحشیانه علیه مسلمانان هند را محکوم کرد
کد خبر: 4001254
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

پارلمان کویت حملات وحشیانه علیه مسلمانان هند را محکوم کرد

اعضای مجلس امت کویت اقدامات وحشیانه مقامات هندی و گروه‌های افراطی علیه مسلمانان هند را محکوم کرده و از وزارت خارجه کیت خواستار محکومیت اقدامات دولت هند شدند.  

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، نمایندگان مجلس امت کویت در بیانیه‎‌ای که دیروز سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، تأکید کردند که کشور هند شاهد موجی از خشونت و تبعیض علیه مسلمانان است خشونت‌ها منجر به قتل و آوارگی مسلمانان می‌شود و بدون توقف ادامه دارد.
 
نمایندگان مجلس امت کویت در این بیانیه با مسلمانان هند که در معرض این اقدامات وحشیانه از سوی هندوهای افراطی قرار دارند ابراز همبستگی کردند و از وزارت خارجه کویت خواستند تا با صدور بیانیه‌ای جنایات دولت هند علیه مسلمانان این کشور را محکوم کند.
 
آنها همچنین از دولت کویت خواستند تا رسانه‌های رسمی این کشور را برای انعکاس اخبار مربوط به اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان هند توجیه کند. نمایندگان از وزارت اوقاف کویت نیز خواستار دعا در نمازها برای دفع این بلا از سر برادران مسلمان هندی شدند.
 
در این بیانیه از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی نیز خواسته شده است تا در رد اقدامات مقامات هندی و بازگرداندن امنیت به میان مسلمانان و توقف ریخته شدن خون پاک آنها به سرعت اقدام کنند.
 
بنا به اعلام منابع خبری، حدود 20 هزار مسلمان هندی ساکن ایالت آسام پس از آنکه مقامات این کشور تصمیم به پاکسازی محلات مسلمان نشین گرفتند، خانه‌های خود را رها کرده و مهاجرت کردند.
 
در کشور هند حدود 154 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که 14 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. بدین ترتیب هند دارای بیشترین تعداد اقلیت مسلمان در جهان محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha