آواره ساختن هزاران مسلمان در شمال شرق هند
کد خبر: 4000553
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

آواره ساختن هزاران مسلمان در شمال شرق هند

تصمیم مقامات هند برای بیرون راندن مسلمانان از محلات مسکونی خود، منجر به آوارگی هزاران از مسلمانان در ایالت آسام در شمال شرق این کشور شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مقامات دولتی با این ادعا که محلات مسلمانان در ایالات آسام هند بر روی زمین‌های دولتی بنا شده، اقدام به بیرون کردن مردم مسلمان از این محلات کرده و در نتیجه این اقدام، هزاران تن از مسلمانان آواره شده‌اند.

پلیس هند اعتراضات دهقانان مسلمان به این اقدام را به شدت سرکوب کرده و در نتیجه شلیک گلوله، دو نفر از معترضان جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدئویی انتشاریافته است که نشان می‌دهد پلیس هند در مواجهه با معترضان از خشونت بسیار زیادی استفاده کرده است. در این ویدئو، پلیس هند اقدام به ضرب شتم شدیدی فردی می‌کند که روی زمین افتاده و نمی‌تواند حرکت کند. به گفته مقامات، این کشاورز معترض معین الحق نام داشت. این ویدئو باعث ایجاد اعتراضات زیادی در سطح جامعه شده و این اقدام پلیس هند از سوی فعالان حقوق بشر در شبکه‌های اجتماعی به شدت محکوم شده است.

دولت نارندرا مودی هنوز متهم به آزار و اذیت مسلمانان در هند و اعمال تبعیض علیه آن‌ها است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همتای هندی خود را متهم کرد که می‌خواهد مسلمانان هند را از بین ببرد.

 عمران خان تصریح کرده است که بدترین و شایع‌ترین شکل اسلام‌هراسی در حال حاضر در هند حاکم است و تأکید کرد که این امر نزدیک به 200 میلیون مسلمان ساکن آنجا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha