گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد
کد خبر: 3997899
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از توسعه گردشگری فرهنگی استان خبر داد و گفت: مقبره الشعرا از جمله اماکن مهم فرهنگی به شمار می‌رود.

گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، علیرضا بایرام‌زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، امروز، 24 شهریورماه، در مراسم گلباران مقبره استاد شهریار، با اشاره به جایگاه ویژه مقبره‌الشعرا به عنوان محل دفن ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب نامی کشور، گفت: این مکان علاوه بر جمعی از شاعران و ادیبان نامی کشور و آذربایجان، شهریار ایران را در آغوش خود جای‌ داده و از جمله مهم‌ترین اماکن فرهنگی استان و کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این مکان سالانه دوستداران ادبیات را گردهم می‌آورد و به‌ عنوان یکی از اماکن اصلی موردنظر گردشگران شناخته‌ شده، اظهارکرد: با توجه به جایگاه والای شهریار در حوزه ادب و عرفان و نقش آثار ارزشمند او در ارتقای جایگاه ادبیات کشور، بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ در توسعه گردشگری فرهنگی استان ضروری است.

بایرام زاده، بیان کرد: در همین راستا اداره‌کل میراث فرهنگی در تلاش است تا با معرفی جامع آثار این استاد والامقام به دوستداران و علاقه‌مندان حوزه شعر و ادبیات، حوزه گردشگری فرهنگی استان را رونق دهد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا با معرفی جامع و گسترده ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی، گام‌های موثری در توسعه این بخش مهم از گردشگری استان بردارد بنابراین مقبره‌الشعرا و آثار ارزشمند استاد شهریار از مهم‌ترین آثاری است که باید با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha