نمایش اقتدار شیعیان در اربعین حسینی
کد خبر: 3997810
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
امیری اظهار کرد؛

نمایش اقتدار شیعیان در اربعین حسینی

فرماندار شیراز، اربعین حسینی را فرصتی برای نمایش اقتدار و شکوه شیعیان به جهانیان برشمرد و گفت: امسال مراسم اربعین را در فضای باز در شیراز اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز، 24 شهریورماه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی استان فارس با اشاره به جایگاه اربعین در فرهنگ شیعی گفت: مراسم اربعین در حقیقت فرصتی برای نمایش اقتدار و شکوه شیعیان است که به خصوص در سال‌های اخیر به‌خوبی این اقتدار و شکوه به جهانیان نشان داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین تجلی وحدت و همدلی و قلوب شیعیان و آزادگان جهان است، به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: متأسفانه شیوع کرونا طی دو سال اخیر این مراسم معنوی را تحت تأثیر خود قرار داده است و اعمال محدودیت‌ها موجب شده است که این مراسم کم‌رنگ شود.

امیری بیان کرد: در سال جاری برای جبران این مشکل ابتکاری در شیراز انجام شد و فضای بین‌الحرمین شیراز به یاد بین‌الحرمین کربلا میزبان موکب‌داران و سوگواران حسینی در ایام اربعین شد که امیدواریم امسال هم این مسئله انجام شود.

فرماندار شیراز همچنین گفت: هماهنگی‌ها در ارتباط با فضا‌سازی شهری در آیین اربعین امسال در این جلسه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش کادر بهداشت و درمان، شهرستان شیراز از وضعیت قرمز خارج شده و بخشی از محدودیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد و مراسم اربعین هم در فضای باز اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha