تدارک شیرازی‌ها برای بزرگداشت اربعین حسینی
کد خبر: 3997806
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

تدارک شیرازی‌ها برای بزرگداشت اربعین حسینی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی، برپایی مواکب اربعینی در بین‌الحرمین، جشنواره ملی راه دل، پرده‌خوانی و روایتگری را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد که در شیراز اجرا خواهند شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، 24 شهریورماه در ستاد هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی استان فارس، گفت: همانند سال‌های گذشته فضاسازی محیط شهری در اربعین حسینی به‌ویژه در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال نیز تفاوت محسوسی نسبت به سال‌های دیگر در حوزه فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر اتفاق افتاد، افزود: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری خواستار ورود شهرداری شیراز برای هماهنگی و جانمایی موکب‌ها در بین‌الحرمین شده است و همکاران ما نقشه هوایی این مهم را استخراج کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه تلاش ما عدم ایجاد مزاحمت برای ساکنین منطقه بین‌الحرمین با جانمایی دقیق و راه‌اندازی موکب‌هاست، گفت: در راستای مدیریت و خدمت‌رسانی به موکب‌ها و جلوگیری از پراکندگی، درخواست می‌شود موکب‌ها تا ٢٨ شهریور برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی همچنین خواستار تأمین امنیت برای تبلیغات در شب شد و گفت: برای تأمین روشنایی و نور بین‌الحرمین نیز هماهنگی خواهد شد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

جعفری با بیان اینکه در خیابان ٩ دی و باغ جنت هم برنامه‌های مفصلی در اربعین حسینی تدارک دیده شده است، جشنواره ملی راه دل، برپایی نمایشگاه آثار پیاده روی اربعین، کتابخانه حسینی با موضوع قیام عاشورا و هفته دفاع مقدس، پرده‌خوانی و روایتگری، تجلیل از خانواده شهدا، سوگواره شعر اربعین و برپایی غرفه کاتبان وحی را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین گفت: سه سینمای سیار با همکاری بسیج هنرمندان فارس در سطح شهر شیراز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha