بین‌الحرمین شیراز میزبان موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی می‌شود
کد خبر: 3997790
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
آیت‌الله دژکام خبر داد؛

بین‌الحرمین شیراز میزبان موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی می‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس از برپایی موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی به‌مناسبت اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز خبر داد و گفت: بنا داریم تا مانند سال گذشته برای گرامیداشت ایام اربعین در بین‌الحرمین شیراز به یاد بین‌الحرمین کربلا برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، 24 شهریورماه در نشست هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی در استان به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز اشاره کرد و خواستار نقش‌آفرینی مناسب این کلان‌شهر در ایام و مناسبت‌های مذهبی شد.

وی با اشاره به ظرفیت بین‌الحرمین شیراز، افزود: شیراز از قدیم به بین‌الحرمین مشهور بوده و اصطلاح جدیدی نیست که جعل شده باشد و در واقع این نوع تعابیر مذهبی در شیراز قدمت دارد.

آیت‌الله دژکام به شرایط امسال پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا باعث شده است که ظرفیت پیاده‌روی در سال جاری بسیار محدود شده و عده کثیری از این فضیلت محروم بمانند. لذا، بنا داریم تا مانند سال گذشته برای گرامیداشت ایام اربعین در بین‌الحرمین شیراز به یاد بین‌الحرمین کربلا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

امام‌جمعه شیراز از برپایی موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی برای اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز خبر داد و افزود: آنچه که امروز موجب برپایی مجدد این جلسه در سال جاری شده است، باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه از هر سنت حسنه‌ای که بنا گذاشته می‌شود و بین مردم جا می‌افتد، باید حمایت ویژه کرد، خواستار همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف در این برنامه و همچنین انعکاس مراسم اربعین امسال حرم سوم در سطح ملی شد.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود از عدم توجه کافی و وافی به بزرگداشت شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) انتقاد کرد و گفت: اگرچه مناسبت بزرگداشت احمد بن موسی در دهه کرامت طبق روال هر ساله برگزار می‌شود، اما جای خالی یک مراسم در روز شهادت احمد بن موسی(ع) احساس می‌شود و این موضوع در سال‌های گذشته کم‌رنگ بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تدوین برنامه مناسب، مدون و مفصل در این باره، اظهار کرد: کم‌رنگ شدن این موضوع مسلما یک هدف‌گذاری صهیونیستی بوده که شیراز را از حرم سوم بودن بیندازد.

انتهای پیام
captcha