اجرای طرح «راهینو» برای حل مشکلات فناورانه واحدهای تولیدی
کد خبر: 3996750
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

اجرای طرح «راهینو» برای حل مشکلات فناورانه واحدهای تولیدی

مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج گفت: «راهینو» راه جدیدی برای صاحبان کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، کارگاه‌ها، کسب‌ و کارهای مختلف است که به دنبال حل نیازهای فناورانه خود بوده و برای پاسخ‌شان نیازمند پشتیبان و سرمایه‌گذاری هستند.

ارسالی| اجرای طرح «راهینو» برای حل مشکلات فناورانه واحدهای تولیدیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت منتظرخراسان، مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، ۲۰ شهریور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور، نهادها و مجموعه‌های علمی مانند پارک علم و فناوری و مراکز پژوهش دانشگاهی در عین حال که به تولید محصول توجه دارند، از بازار محصول غفلت می‌کنند.

وی افزود: برای همین منظور نیاز است که از این نهادها حمایت انجام شود تا آنها بتوانند محصولات خود را به بازار هدف برسانند، چرا که برای تکمیل زنجیره فناوری که از ایده شروع و به فروش محصول ختم می‌شود، مرحله آخر یعنی بازار فروش اهمیت بالایی به دلیل تمام‌کنندگی و تکمیل زنجیره دارد.

مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: در کشور برای حل نیازهای فناورانه سه ضلح وجود دارد که عبارت از ضلع شبکه پاسخ‌ها، پشتیبانی و ضلع سوم و مهم اصل شناسایی نیازهای فناورانه و تمرکز بر روی حل مسائل و پاسخ‌ها است، در این میان رسالت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج این است که ظرفیت‌های پشتیبانی و سرمایه‌گذاری بر روی نیازهای اولویت‌دار فناورانه در کشور و استان را بسیج کند.

وی از اجرای طرح «راهینو» برای استفاده از نوآوری در حل مسائل مختلف خبر داد و گفت: «راهینو» راه جدیدی برای صاحبان کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، کارگاه‌ها، کسب‌ و کارهای مختلف است که به دنبال حل نیازهای فناورانه خود بوده و برای پاسخ‌شان نیازمند پشتیبان و سرمایه‌گذاری هستند.

منتظرخراسان اضافه کرد: شبکه پاسخ‌دهندگان «راهینو» برای طرح‌های پیشنهادی مسائل «پروپوزال» این واحدهای شغلی راه حل ارائه می‌دهد و شبکه ارزیابی باید برترین راه‌حل را با همراهی حامیان طرح «راهینو» سرمایه‌گذاری و پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: همچنین پاسخ برتر هریک از پروپوزال‌ها را با مدل تسهیلات، لیزینگ، مشارکت در سود، تسهیلات نمونه اولیه، تضمین خرید سرمایه‌گذاری و پشتیبانی می‌کنند.

مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج اظهار کرد: حامیان این طرح شرکت پیشگامان، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شبکه سه سیما و ... هستند.

وی ادامه داد: پلتفرم چالش به نشانی اینترنتی « challesh.ir» بستر ثبت « rfp» است و علاقه‌مندان به شرکت در این چالش‌ها می‌توانند از طریق این سایت طرح‌های خود را ارائه دهند.

منتظرخراسان عنوان کرد: «راهینو» یک طرح مستمر است که در بازه‌های مختلف و ذیل آن چالش‌ها و رویدادهای مختلف اجرا می‌شود، در حال حاضر چالش امنیت غذایی در حال اجراست و بعد از آن یک مسئله دیگر که جزو مسائل اولویت‌دار بوده مطرح خواهد و به عنوان چالش نسبت به ارائه راه‌حل اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان ما چالش‌های متعددی وجود دارد که از جمله آنها بازار سیب، دریاچه ارومیه، تغییر زیست‌بوم کشاورزی به صنعتی و ... است، پس طبق رسالتی که شرکت برعهده دارد، با تجمیع ظرفیت نخبگان صاحب نظر به آنها پرداخته خواهد شد.

مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با اشاره به اینکه برای چالش امنیت غذایی فرآیند اخذ پیشنهادات آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: سپس فرآیند داوری تا 9 مهر انجام شده و اعلام برندگان نیز در 14 مهر انجام خواهد گرفت.

منتظر خراسان تصریح کرد: به دلیل نوپا بودن شعبه آذربایجان غربی و عدم شناخت عمومی، ما منتظر مراجعه فناوران استان نبوده‌ایم، برای همین منظور به صورت میدانی به شرکت‌ها مراجعه کرده و مشکلاتی که در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دارند بررسی کرده‌ایم، تا امروز به پنج شرکت دانش بنیان مراجعه کرده‌ایم که در مورد سه شرکت، برخی از مسائل آنها که در حیطه فعالیت شرکت بوده در دست پیگیری برای حل است.

وی گفت: برای مشارکت‌کنندگان در چالش‌ها جوایز ارزشمندی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به چالش و همچنین نوع راه حل متفاوت است.

انتهای پیام
captcha