نقش مهم امام سجاد(ع) در تبیین قیام عاشورا
کد خبر: 3994823
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
امام‌جمعه هیرمند مطرح کرد؛

نقش مهم امام سجاد(ع) در تبیین قیام عاشورا

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی بیان کرد: مهمترین نقش امام سجاد(ع)، بعد از شهادت پدر بزرگوارش، تبیین قیام خونین عاشورا بود. ایشان با روشنگری‌های آگاهانه مردم را با حقیقت امر آشنا و موجبات تزلزل حکومت یزید و یزیدیان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، امام‌جمعه هیرمند، 12 شهریورماه  در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع الغدیر برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) و توصیه به رعایت تقوی و ضرورت ساماندهی امور زندگی، گفت: مهمترین نقش امام سجاد(ع)، بعد از شهادت پدر بزرگوارش، تبیین قیام خونین عاشورا بود.

وی در ادامه با اشاره به بعضی از خصوصیات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله علم و ذکاوت، صبر و حلاوت، جود و سخاوت، فصاحت و بلاغت، و دلیری و شجاعت، بیان کرد: یزید ملعون پس از جنایت هولناک روز عاشورا دستور داد، اهل بیت حضرت سیدالشهدا(ع) را در مسیر کوفه تا شام در میان کوی و برزن و در بین مردم چرخاندند، ولی امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردند و با روشنگری‌های آگاهانه مردم را با حقیقت امر آشنا کردند و با این اقدام شجاعانه خود موجبات تزلزل حکومت یزید و یزیدیان را فراهم کردند.

خطیب جمعه هیرمند با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع مردم ولایتمدار شهرستان مرزی هیرمند، به بیان بخشهایی از انتظارات مردم این شهرستان از دولت کار و کرامت پرداخت و تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهور محترم همراه با وزرا به استان پهناور سیستان‌وبلوچستان و حضور بدون واسطه در میان مردم و بازدید از محل زندگی مردم، و بازدید از روستاهای محروم و دورافتاده، دستورات صریح در مورد رفع موانع و مشکلات مردم، در شرایطی که ملت ایران چشم امید به این دولت ولایی و انقلابی دوخته‌اند، به نوعی موجب تزریق روحیه امید و نشاط به صاحبان افکار عمومی و همچنین یکایک شهروندان سیستان‌وبلوچستان بود، و نشان داد که دولت انقلابی و ولایی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در عمل به وظایف خود پایبند است، و به طور جدی پیگیر رفع مشکلات مردم در سریع‌ترین زمان ممکن است.

حجت‌الاسلام راشکی در پایان ضمن برشمردن پاره‌ای از انتظارات مردم از دولت، بیان کرد:  انتظار ما از دولت خدمتگزار این است که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه حساس مرزی به صورت جدی برنامه‌ریزی کنند‌. همچنین مسئولان وزارت کشور در اسرع وقت تمهیدات لازم را در راستای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و رفع موانع جهت مراودات مرزنشینان در دو سوی مرزها اجرایی کنند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha