ابتلای ۴۱۴۰۰۰ نفر در فارس به کرونا
کد خبر: 3994619
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

ابتلای ۴۱۴۰۰۰ نفر در فارس به کرونا

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۴۱۴ هزار نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 شهریورماه در استودیو سلامت فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۲ هزار و ۷۷۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۴ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی همچنین از بهبودی ۳۶۳ هزار و ۶۴۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متأسفانه با فوت ۲۸ هم‌استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

حسینی با تأکید بر جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس توصیه کرد: با جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی‌های خانوادگی می‌توانیم حافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

انتهای پیام
captcha