آمار کرونا در فارس رکورد زد / پذیرش 679 بیمار جدید طی یک روز
کد خبر: 3992647
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

آمار کرونا در فارس رکورد زد / پذیرش 679 بیمار جدید طی یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام خبر پذیرش ۶۷۹ بیمار مبتلا به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان فارس، این میزان پذیرش را از آغاز شیوع کرونا تاکنون بی‌سابقه و ‌کننده دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول شهریورماه سیصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۴۴ بیمار در بخش‌های ICU بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: این آمار بسیار نگران‌کننده و هشداری بی سابقه و بحرانی برای مجموعه سلامت و مردم است.

وی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان حیاتی‌ترین اولویت در این بحران، از مردم خواست تا در قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری مشارکت داشته و دیگران را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران دعوت کنند.

لطفی با اعلام هشدار نسبت به بالا بودن بی‌سابقه آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در کشور و استان، گفت: همه باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یکم شهریور، زادروز حکیم فرزانه «اِبن سینا» و روز پزشک از تمامی تلاشگران عرصه سلامت به ویژه پزشکان مجموعه سلامت فارس در مقابله با کرونا تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد ثمره این تلاش و ایثارگری، روزهای عاری از کرونا در آینده نزدیک باشد.

وی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام
captcha