«سمپاش» انیمیشن سه بعدی با موضوع محیط زیست است + فیلم
کد خبر: 3992284
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
عابدی به ایکنا خبر داد:

«سمپاش» انیمیشن سه بعدی با موضوع محیط زیست است + فیلم

فرنوش عابدی گفت: انیمیشن «سمپاش» که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تکنیک سه بعدی است درباره محیط زیست است.

فرنوش عابدی؛ کارگردان انیمیشن «سمپاش» در گفت‌وگو با ایکنا از پایان ساخت کارش خبر داد و گفت: حدود هفت سال پیش ایده‌ اولیه «سمپاش» با تصویری از یک سرباز عجیب و ترسناک شکل گرفت؛ سربازی با ماسک، مفهوم یا ایده‌ای که در بازی‌های ویدیویی یا فیلم‌های سای‌فای زیاد دیده می‌شود. ساخت این پروژه از دو سال قبل آغاز و چند روز قبل نیز آماده نمایش شد. برای ساخت این پروژه 15 نفر مشغول کار بودند.

وی درباره شکل‌گیری این انیمیشن توضیح داد: معمولاً علت پوشش ماسک، وجود یک ویروس یا مهاجم خطرناک ناشناخته توجیه می‌شود ولی چه می‌شود اگر کاملا داستان متفاوت و بالعکس باشد؟ یعنی این‌بار وجود بی‌خطر گیاهان و ماموریت غیرعادی این ارتش ماسک‌پوش با کپسول‌های حاوی گاز سمی در میان باشد؟

کارگردان «سمپاش» ادامه داد: این فیلم با معنایی محیط زیستی تولید شده و به نوعی با فضای کنونی که مردم درگیر بیماری کرونا هستند نیز ارتباط دارد. سرمایه‌گذاری انیمیشن را کانون پرورش فکری کودکان برعهده دارد و برای این کار سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.

این انیماتور تاکید کرد: این اثر برای پخش در جشنواره ها ساخته شده است زیرا فیلم کوتاه را باید در جشنواره‌ها به نمایش در آورد، خلاف فیلم بلند که باید در اکران عمومی دیده شود.

عابدی درباره تکنیک ساخت «سمپاش» بیان کرد: سال‌ها در تلاش بودیم که خاصیت و ویژگی‌های بصری و هنری یک استاپ‌موشن خوب را با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری درآمیزیم. در نهایت سال ۹۶ این خواسته به نتیجه رسید و نمود آن را در کار قبلی‌ خودم «ملکوت» شاهد بودیم. این انیمیشن در ۹ دقیقه ساخته شده است.

 

انتهای پیام
captcha