عزاداران اهل سنت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند
کد خبر: 3992233
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

عزاداران اهل سنت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند

امام جمعه اردبیل، گفت: عزاداران اهل سنت، مخصوصا در عنبران و غرب گیلان، اقدامات بسیار شایسته‌ای را انجام دادند، احسانات فراوان ترتیب داده، عزاداری‌های زیادی صورت و مجالس ختم قرآن به نام امام حسین(ع) برگزار کردند.

رضازاده// عزاداران اهل سنت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، 30 مردادماه، در برنامه تلویزیونی ایشیقلی یول شبکه سبلان اردبیل، اظهار کرد: برای همه عزاداران آرزوی قبولی اعمال دارم، عزیزان مواظبت کنند که حسنات و ثواب عظیم این عزاداری‌ها را هدر ندهند، گناه بعد از حسنات، بدترین ولخرجی و بدخرجی برای معنویات است.

وی بیان کرد: عزیزان توجه داشته باشند که ثواب عزاداری امام حسین(ع) محیرالعقول است و سرمایه بزرگی برای ابدیت ماست.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: طبق روایات یک قطره اشک در عزای امام حسین(ع)، غضب خدای متعال یعنی آتش جهنم را خاموش می‌کند و سبب استیناف عمل و استیناف پرونده می‌شود یعنی ملائکه به عزادار می‌گویند استأنف العمل یعنی پرونده از نو شروع شد.

عاملی افزود: بالاترین عزادار در دهه محرم، عزادار تائب است، توبه، بالاترین ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) است. شایسته است در چنین روزهایی یک وصف امام حسین را انتخاب کنیم و روی آن مداومت داشته باشیم، مثل نماز اول وقت که در روز عاشورا دشمن نتوانست حتی با تیر و نیزه حضرت را از نماز اول وقت جدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عزاداران اهل سنت استان تشکر کرد و گفت: عزاداران اهل سنت، مخصوصا در عنبران و غرب گیلان، اقدامات بسیار شایسته‌ای را انجام دادند، احسانات فراوان ترتیب دادند، عزاداری‌های زیادی صورت گرفت و مجالس ختم قرآن به نام امام حسین(ع) برگزار گردید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امام حسین(ع) نقطه اشتراک ما و اهل سنت است، همه ما به حرمت بیعت با زمامدار خود سر اعتقاد داریم و همه ما اعم از اهل سنت و شیعه به این آیه اعتقاد داریم که ... لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّه ... (نساء 64) یعنی اطاعت از حاکم باید به اذن خداوند باشد و خداوند هیچ وقت اجازه اطاعت از حاکم جائر، فاسق و مستبد را نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از آن دسته از عزاداران که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، جدّاً تشکر می‌کنم، عدم رعایت پروتکل‌ها، اضاعه حق الناس است. امام حسین(ع) با صراحت فرمود کسی که حق الناس بر گردن دارد، به اردوگاه من وارد نشود. مخصوصا اگر حق الناس، قتل نفس باشد چون عدم رعایت پروتکل ها، احتمال سرایت را بالا می برد و با سرایت، احتمال قتل نفس بسیار قوت می‌گیرد.

امام جمعه اردبیل افزود: از کل اهالی می‌خواهم پروتکل‌ها را رعایت کنند، بیمارستان‌ها پر، کادر درمانی خسته، بخشی از پزشکان متخصص ما مبتلا به کرونا، بیماران در صف و ... در این چند روز مدام بخش ها را اضافه کرده‌اند، در هر بیمارستان، بخشی را به کرونا اختصاص می‌دهند،‌ الان غیر از بیماران قلبی، برای بیماران دیگر، بخشی وجود ندارد و همه به کرونا اختصاص داده شده است. اضافه کردن بخش هم، امر محدودی است و چاره کار نیست، در حال حاضر این بیماری منحوس و مشووم با نهایت سختی کنترل شده و در آستانه خروج از کنترل است.

عاملی بیان کرد: متخصصان می‌گویند اگر عزم ملی نباشد، این بیماری تا سه سال با ما همراه خواهد بود.آیا تا حال فکر کرده‌اید که چرا کشورهای دشمن براحتی به ما واکسن می‌دهند؟ چون می‌دانند اگر همه کشورها واکسن بزنند و فقط یک کشور واکسن نزند حالت جهش یافته این ویروس از همان کشور کل دنیا را مبتلا خواهد ساخت آیا عزیزان من می‌دانند که اورژانس 20 نفره با هشتاد نفر پر شده است؟

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها شما در معرض یک امتحان بسیار بزرگ قرار دارید شما نماینده کل ملت هستید در رای دادن به وزراء نباید معیاری جز شایستگی داشته باشید والا به خدا رسول خدا و به مسلمان‌ها خیانت کرده‌اید روی هیچ عنصر دیگری حساب باز نکنید. با وسواس کامل و با بی رحمی تمام، صلاحیت وزراء پیشنهادی را بررسی کنید. سفارش‌ها را رد کنید. اگر احساس کردید شخصی لیاقت این ملت را ندارد اما از جانب افراد خاصی سفارش شده، حتما و حتما او را رد کنید.

عاملی گفت: مدیریت صحیح منابع انسانی تنها راه چاره کشور ماست. برای یک بله گفتن جهنم را مفت نخرید. اطمینان داشته باشید که اگر از مجلس به جهنم نروید، ان شاء‌الله از جای دیگر به جهنم نخواهید رفت. تمام مسئولین در این کشور این گونه‌اند. اگر طوری عمل کنند که از پشت میز مسئولیت به جهنم نروند، بقیه کارها ان شاء‌الله آسان خواهد بود.

وی افزود: نمایندگان محترم توجه کنند که سرعت تحولات علمی و صنعتی در دنیا فوق‌العاده بالاست. اگر کشور ما ایران عزیزما عقب بماند، در آینده هزاران دردسر غیرقابل حل درست خواهد شد و در رأس همه، غرور مقدس ملت ما خواهد شکست.

امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان محترم توجه کنند که ملت ما به این دولت بسیار امید بسته است؛ نباید این امید مبدل به یأس شود و یک راه آن انتخاب وزراء توانمند، کاربلد و مجرب است. من به عنوان یک ایرانی در پیشگاه خداوند از شما شکایت خواهم کرد اگر به وزیری رأی بدهید که لیاقت مدیریت بحران امروزی را ندارد یا اجازه دهید یک وزیر وزارت خانه حساس بعد از انتخاب شدن به وزارت به پست‌های بسیار حسّاس زیر دست خود افرادی را انتخاب کند که با طرح شدن اسم آنها، اهل خبره به همدیگر تسلیت بفرستند.

عاملی گفت: اگر وزیری رابطه فامیلی با یک صاحب منصب کشوری دارد، نمی‌گویم به او رأی ندهید ولی در آنجا حتما و حتما بسیار بسیار حسّاس باشید. زمان فامیل بازی و قوم و قبیله گرایی گذشته است. کشور دیگر تاب و توان آزمون و خطای بیشتری ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در نقد اظهارات اروپایی ها مبنی بر اینکه نگران غنی سازی 60 درصدی ایران هستیم؛ ایران فورا باید به برجام برگردد، گفت: اسرائیل بمب هسته ای، بمب هیدروژنی و بمب بیولوژیک و غیر آن را دارد که همه سلاح کشتار جمعی است، اروپا چرا از آنها نگرانی ندارد؟

عاملی گفت: ما هم متقابلا می‌گوییم از تحمیل تحریم بر ملت ایران نگران هستیم و از کشورهای اروپایی می‌خواهیم فورا رفع تحریم نمایند. گاهی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در خصوص غنی‌سازی 60 درصدی ایران مدعی می‌شوند که این تصمیم تهران، تلاشی آشکار برای باج گیری هسته‌ای است. ما از آنها می‌پرسیم اگر کار قانونی باج‌گیری است پس تعطیلی بندهای قرارداد برجام چه نام دارد؟ آیا تعطیلی بندهای برجام توسط شما، باج گیری از ایران نیست؟ما لکم کیف تحکمون.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات افغانستان اظهار کرد: آمریکا در افغانستان به نقطه شکست نرسید بلکه به نقطه بزرگ‌ترین آبروریزی رسید؛ یعنی نتوانست یک ابرقدرت محاسبه کند که ارتش افغانستان، این گونه با سرعت متلاشی شود. رئیس ستاد ارتش آمریکا می‌گوید ما نتوانستیم محاسبه کنیم که طالبان در عرض 11 روز بتواند بر کل کشور سیطره پیدا بکند به همین جهت آمریکا با حدود 10 هزار نظامی به محاصره طالبان افتاد.

امام جمعه اردبیل افزود: در این ماجرا هیبت نظامی آمریکا در افغانستان به طور غیر مسبوق شکست. نمایندگان مجلس آمریکا می‌گویند آمریکا در طولانی ترین جنگ خود به نقطه شکست نرسید بلکه به هرج و مرج رسید. بایدن به طور مدام عذرهایی می‌آورد که همه بدتر از گناه است. می‌گوید تمام نیروهای افغانی را که آموزش داده بودیم، متلاشی شدند آنها سلاح را بر زمین گذاشته همه فرار کردند!!! و ما تصور نمی کردیم آنها این گونه عمل نمایند.

عاملی بیان کرد: وزارت اطلاعات آمریکا می‌گوید ما چند ماه قبل پیش‌بینی کردیم که در زمان نزدیک ممکن است هم ارتش و هم حکومت افغانستان به نقطه فروپاشی برسند ولی بایدن در آنها تشکیک کرد.

وی تصریح کرد: همه این اظهارات، افتضاحات بزرگی برای آمریکاست و عجیب اینکه آمریکا هنگام خروج از افغانستان با هم پیمانان اروپایی و آسیایی خود مشورت نکرد بلکه بدون مشورت خارج شد و هم پیمانان هم مثل گله پشت سر آمریکا راه افتادند.!!!

امام جمعه اردبیل افزود: همه این امور نشان می‌دهد که به هیچ وجه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.یعنی همان راهی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند توجه شود که حکومت افغانستان، کل کشور را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داد آن هم در سال‌های بسیار طولانی اما نتیجه آن رها کردن افغانستان و حکومت افغانستان در چنگال طالبان بود.

عاملی بیان کرد: عجیب این است که اروپا نیز می‌گوید ما غافلگیر شدیم و حساب نکرده بودیم که طالبان بتواند به این سرعت و سادگی بر کشور مسلط شود و بدبختی این است که اتحادیه اروپا به جای اینکه به بدبختی افغان‌ها توجه کند، می‌گوید در حال حاضر بالاترین وظیفه ما این است که نگذاریم چین و روسیه بر افغانستان سیطره پیدا کنند یعنی باید بلایی بر سر طالبان بیاوریم که به طرف روسیه و چین نرود. یعنی بدبختی افغانی ها تازه شروع می‌شود و آنها وجه المصالحه دولت‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از طرفی طالبان اعلام کرد نوع حکومت ما دموکراتیک و بر اساس دموکراسی نخواهد بود بلکه بر اساس شریعت است. در حالی که آمریکا، اروپا و سازمان ملل به نام دموکراسی و حمایت از دموکراسی هیچ وقت چنین اجازه‌ای را به طالبان نخواهند داد و در نتیجه مصائب بزرگی برای ملت مظلوم افغانستان دوباره درست خواهد شد.

انتهای پیام
captcha