روند ابتلا به کرونا در فارس هنوز صعودی است
کد خبر: 3992100
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

روند ابتلا به کرونا در فارس هنوز صعودی است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه هنوز روند صعودی ابتلا به کرونا در سطح استان داریم، گفت: دامنه پیک پنجم دامنه گسترده‌ای است و برخلاف پیک‌های قبلی که زود به قله رسیدیم و نزول داشتیم اما این پیک به دلیل نوع ویروس و پروتکل‌هایی که به صورت ضعیف رعایت می‌شوند و تجمعاتی که برگزار شد، دامنه پیک گسترده است.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا ظهر امروز، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه خاندان عصمت و طهارت درباره آخرین وضعیت تست‌های کرونا در استان نیز گفت: آمار تجمعی مبتلایان کرونا در استان که از ابتدای شیوع 30 درصد بوده است این‌روزها به 36 درصد رسیده است. میزان اشغال تخت‌های عادی 105 درصد و ویژه 95 درصد است.

وی با بیان اینکه هنوز روند صعودی ابتلا به کرونا در سطح استان داریم، گفت: دامنه پیک پنجم دامنه گسترده‌ای است و برخلاف پیک‌های قبلی که زود به قله رسیدیم و نزول داشتیم اما این پیک به دلیل نوع ویروس و پروتکل‌هایی که به صورت ضعیف رعایت می‌شوند و تجمعاتی که برگزار شد، دامنه پیک گسترده است البته میزان فوتی‌های آن نسبت به پیک قبلی کمتر است آن هم به دلیل تزریق واکسن کروناست.

قاسم‌پور با تصریح اینکه روزانه ظرفیت تزریق بیش از 70 هزار دوز واکسن را در استان داریم اما به دلیل کمبود واکسن حداکثر 30 هزار دوز واکسن تزریق شده است، گفت: درباره مدارس هم رئیس جمهور تأکید کردند تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشده است، مدارس بازگشایی نمی‌شود و در استان هم باید بببینیم وضعیت تا مهرماه چگونه خواهد بود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونا گفت: از قبل هم اعلام شد منع تردد غیراستانی که به صورت سراسری اجرا می‌شود، تا 5 شهریور بوده است و تا این تاریخ ادامه دارد اما درباره تعطیلی ادارات و اصناف و مشاغل غیرضرور این مدت 6 روزه بوده است و اینکه تمدید می‌شود یا خیر موکول به جلسه امروز عصر ستاد ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت ترددهای بین استانی تا 5 شهریورماه ادامه دارد و خودروهای متخلف علاوه بر جریمه به مبدأ عودت داده می‌شوند، افزود: مجوزهای جدید برای تردد هم صادر نشده و مجوزهای قبلی هم لغو شده است. البته خودروهای اورژانس، امدادی و انتظامی و ضروری کارهای خود را انجام می‌دهد و مشکلی برای انجام مأموریت‌ها ندارند.

انتهای پیام
captcha