فعالیت مردمی؛ پائین‌ترین درجه اهمیت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3986536
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
یادداشت وارده /

فعالیت مردمی؛ پائین‌ترین درجه اهمیت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان فارس طی یادداشتی، ضمن گلایه از نادیده گرفتن نقش مردم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر عملکرد و تصمیمات شورا بر ضعیف شدن مجموعه‌های مردمی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، محمدحسین اسلامی، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس، یادداشتی را در اختیار ایکنا قرار داده و در‌ آن ضمن توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی ـ قرآنی به نتیجه تصمیمات و عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین نهاد سیاست‌گذار در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور در حوزه مردمی، نقدهایی را وارد دانسته است.

«شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بالاترین نهاد سیاست‌گذار در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور است، شورایی که سال‌ها در تصمیمات بودجه قرآنی تأثیرگذار بوده است، اما امروزه داد از عدالت می‌زند.

در میان عزیزان قرآنی به دلیل مافیای که در شورای توسعه وجود دارد، انگیزه کار وجود ندارد و از آن مهمتر اینکه نقش مردمی در شورا دیده نشده یا بهتر بگوییم، نادیده گرفته شده یا با مهندسی‌های لازم، افرادی مد نظر خودشان را در کمیته‌ها قرار می‌دهند.

با وجود اینکه سوم مردادماه، یکسال از تشکیل اتحادیه واحد قرآنی گذشته است، اما شاهد حمایت مالی از بخش مردمی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نبودیم، حمایت‌هایی که با سرانجام رسیدن ادغام اتحادیه‌ها، انتظار می‌رفت و اوضاع کرونایی کشور و شرایطی که بر بخش مردمی متحمل شده بود، این انتظار را دوچندان کرده بود.

نتیجه عملکرد و تصمیمات شورای توسعه، ضعیف شدن مجموعه‌های مردمی بوده و در عوض، قدرت‌طلبی مجموعه‌های دولتی را شاهد بودیم، به طوری که حتی طی آسیب وارده از کرونا به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، آنگونه که باید توجه نشد.

امروز وقت آن است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به طور شفاف، عملکرد و هزینه‌های قرآنی را طی چند سال گذشته در اختیار مردم قرار دهد تا مجموعه‌های مردمی ـ قرآنی نسبت به عملکرد آنها قضاوت کنند.

اما انتظار است با روی کار آمدن دولت سیزدهم به حوزه قرآن توجه ویژه شود، چرا که ریشه تمامی معضلات و مشکلات از بی‌توجهی به قرآن و ترویج آموزه‌های کلام وحی در کشور است. به دولت جدید توصیه می‌شود تا به ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی نگاه داشته باشد و آن را تغییر دهد.

در پایتخت در شعاع یک کیلومتری بیش از هفت یا هشت دستگاه با تعدادی بالای نیرو و امکانات ساختمانی و ... است که کار قرآنی می‌کنند، اما خروجی عملکرد همه آنها تعطیلی و کمرنگ شدن فعالیت مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بیش از گذشته شده است.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید به کمک اتحادیه قرآنی که برگرفته از آرای مردمی است، بیاید. همچنین از مجلس انقلابی انتظار می‌رود که در موضوع قرآن، فراتر از این که هست عمل کند، چرا که در مقابل این همه جفا به مجموعه‌های مردمی ـ قرآنی سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ پاسخی در پی مکاتبات مکرر اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه و فراکسیون قرآن و عترت مجلس، دریافت نکرده‌ایم.»

انتهای پیام
captcha