نقش آموزش پیش از ازدواج در تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 3985084
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

نقش آموزش پیش از ازدواج در تحکیم بنیان خانواده

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: خانواده‌ها و متولیان فرهنگی باید شیوه و اصول لازم و کاربردی را قبل از ازدواج به جوانان آموزش دهند زیرا آموزش‌های قبل از ازدواج موجب موفقیت در زندگی می‌شود.

ارسالی امروز | آموزش‌های قبل از ازدواج موجب موفقیت در زندگیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۸ تیرماه، در نشست مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی، اظهار کرد: برای دختران و پسران جوان لازم و ضروری است که مهارت‌های قبل از ازدواج را یاد بگیرند. 

وی افزود: دختران و پسران باید از سنین کودکی بر اساس تفاوت‌های تکوینی جنسیتی مربوط به خودشان رشد کنند تا زمانی که وارد جامعه می‌شوند مطابق وظیفه که در جامعه از آن‌ها انتظار می‌رود عمل کنند و از روحیات و ویژگی‌های جنس مخالف خود هم آگاهی داشته باشند.

محمدلو بیان کرد: احساس مسئولیت، حمایت از محیط خانواده، تلاش برای تعالی مادی و معنوی زندگی از مهم ترین آموزش‌ها برای پسران است. با توجه به این که مدیریت اقتصادی خانواده با مردان بوده و باید انگیزه‌های لازم برای تلاش در جهت تعالی مادی و معنوی خانواده به پسرها آموزش داده شود و آن‌ها درست خرج کردن و احساس مسئولیت داشتن را در خانواده یاد بگیرند تا بعد از ازدواج مشکل نداشته باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آموزش محبت ورزیدن به اعضای خانواده، برقراری و ایجاد آرامش در خانواده از مهم‌ترین نیازهای بانوان بوده و با توجه به این که مدیریت عاطفی خانواده بر عهده زنان است باید دختران از سنین کودکی محبت کردن به خانواده، دوست داشتن آن‌ها و ایجاد آرامش در محیط زندگی را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش لازم است زوجین از برخی روحیات و خصوصیات یکدیگر آگاهی داشته باشند و زنان بیشتر جزئی‌نگر هستند و احساسات خود را زیاد بروز می‌دهند و به شنیدن واژه‌های محبت‌آمیز علاقه دارند و مردان کلی‌نگر بوده و قادر هستند همزمان بر چند چیز تمرکز داشته باشند. با توجه به اهمیت مردان به جذابیت‌های بصری، دین مبین اسلام به زنان سفارش کرده که زیبایی‌ها و آرایش‌های خود را فقط برای مردان و شوهران خود به کار گیرند.

محمدلو در پایان اظهار کرد: برای داشتن یک زندگی آرام و لذت بخش باید در خانه درک متقابل شکل گیرد و زنان و مردان از ابراز علاقه و محبت به همدیگر خجالت نکشند و خانواده‌ها و متولیان فرهنگی باید آموزش‌های لازم و کاربردی را قبل از ازدواج به جوانان آموزش دهند.

انتهای پیام
captcha