نگاه مردمی به بودجه‌های قرآنی وجود ندارد / ضرورت تغییر نگاه نمایندگان مجلس
کد خبر: 3984242
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴

نگاه مردمی به بودجه‌های قرآنی وجود ندارد / ضرورت تغییر نگاه نمایندگان مجلس

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با بیان اینکه به بودجه‌های قرآنی اصلاً نگاه مردمی وجود ندارد، گفت: تمام بودجه‌های قرآنی در ادارات و دستگاه‌های دولتی هزینه می‌شود و خروجی آن هم این است که از کف جامعه هیچ بویی از قرآن کریم به مشام نمی‌رسد.

محمدحسین اسلامی، مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در کشور چند قانون نیاز داریم که برای مسائل قرآنی وضع شود و این مسئله هم به دست نمایندگان مجلس است، گفت: یکی از این مسائل بحث بیمه فعالان قرآنی است که این مبحث بر روی زمین کشیده شده است.

وی قانون دیگر را تعیین تکلیف وضعیت مالیات مؤسسات قرآنی برشمرد و افزود: نکته بعد بحث بودجه‌های قرآنی است. بودجه‌ای که مجلس برای فعالیت‌های قرآنی تصویب می‌کند از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به دولت تزریق می‌شود اما نکته اینجاست که به این بودجه اصلاً نگاه مردمی وجود ندارد و تمام آن در ادارات و دستگاه‌های دولتی هزینه می‌شود و خروجی آن هم این است که از کف جامعه هیچ بویی از قرآن کریم به مشام نمی‌رسد.

اسلامی اظهار کرد: امروز برخی از مؤسسات یا خانه‌های قرآن و مجموعه‌های قرآنی گرفتار تأمین 500 هزار تومان بودجه برای اجرای برنامه‌های خود هستند در صورتی که میلیاردها تومان به نام قرآن به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌دهند که هیچ خروجی هم ندارد و باید کسی بر روی این قضایا نظارت کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با بیان اینکه مشکل ما در بحث فعالیت‌های قرآنی به ساختار برمی‌گردد، گفت: به عنوان یک خادم قرآن حاضر هستیم که هر نوع هم فکری و اطلاعاتی که داریم در اختیار نمایندگان مجلس بگذاریم تا بتوانند راهگشای فعالیت‌های قرآنی باشند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به نخبگان و پیشکسوتان قرآنی گفت: چرا از ظرفیت نخبگان و پیشکسوتان قرآنی استفاده نمی‌شود و از آن‌ها هم فکری نمی‌شود در صورتی که تمام این افراد در عرصه قرآن حرف‌هایی برای گفتن دارند اما چرا کسی پای سخنان آن‌ها نمی‌نشیند. همان‌قدر که در جامعه نیاز به افراد ورزشکار، هنرمند و غیره داریم به قرآنیان هم نیاز داریم.

اسلامی اظهار کرد: ما اول از خودمان گلایه داریم؛ در استان فارس تنها کسی که در موضوع قرآنی واقعاً پای کار آمد، نماینده ولی فقیه در استان بود که شورای قرآن و عترت استان را راه‌اندازی و افرادی که می‌خواستند در راستای قرآن قدم بردارند را در این شورا جمع کرد اما بقیه مسئولان چه کرده‌اند. اکنون وقت مطالبه است و هر کدام باید بگویند که چه کاری برای قرآن انجام داده‌اند.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با تأکید بر اینکه باید نگاه نمایندگان مجلس به مسائل قرآنی استان تغییر کند، گفت: البته منظور تنها نمایندگان شیراز نیست و باید با تمام نمایندگان استان سر یک میز نشسته و درباره برخی از مسائل قرآنی به گفت‌وگو بپردازیم.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های قرآنی استان و همچنین نقاط ضعف را شناسایی و احصا کنیم و تلاش کنیم تا این نقاط ضعف برطرف شود و ظرفیت‌ها تقویت شوند، تنها راه این کار را هم همکاری نمایندگان مجلس و مدیران برشمرد تا قرآن را از مهجوریت خارج کنیم.

انتهای پیام
captcha