اشتغال‌زایی برای ۲ میلیون نفر با افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام در کشور
کد خبر: 3982763
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

اشتغال‌زایی برای ۲ میلیون نفر با افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: با افتتاح ۷۶ هزار و ۸۴۵ طرح نیمه‌تمام در کشور برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

ارسالی| اشتغال‌زایی برای ۲ میلیون نفر با افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام در کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، ۱۷ تیر در حاشیه بازدید از پروژه‌های تولیدی و صنعتی ارومیه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور ۷۶ و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که از میان آنها سه هزار و ۸۵۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی هستند.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های نیمه‌تمام برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به احیای واحد تولیدی زاب‌سان ارومیه ادامه داد: تجهیز و ساخت این واحد تولیدی از سال ۸۸ آغاز شده بود که بعدها به دلیل مشکلات بانکی در آستانه تعطیلی قرار داشت که با تلاش سرمایه‌گذاران مجموعه و استاندار این مشکلات رفع و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی برای ایجاد این واحد تولیدی در ارومیه تصریح کرد: با احیای دوباره این واحد تولیدی برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در صورت بهره‌برداری از فاز دوم ۸۰۰ نفر صاحب شغل خواهند شد.

دین‌پرست گفت: تلاش برای احیای واحدهای راکد دیگر استان ادامه دارد و در آینده امیدواریم خبرهای خوشی از احیای این واحد بشنویم.

انتهای پیام
captcha