آجا ۵۰ هزار شهید به میهن اسلامی تقدیم کرده است + عکس
کد خبر: 3982368
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
رئیس کانون بازنشستگان آجا استان البرز:

آجا ۵۰ هزار شهید به میهن اسلامی تقدیم کرده است + عکس

رئیس کانون بازنشستگان آجا استان البرز با بیان اینکه این نهاد ۵۰ هزار شهید گلگون‌کفن به میهن اسلامی تقدیم کرده است، گفت: محبوبیت و آبروی امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جامعه مدیون تلاش پیشکسوتان جهادگر و تلاش‌گران آجا است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آئین ضیافت دورهمی و تجلیل از بازنشستگان آجا(فرهنگی، قرآنی و ورزشی) استان البرز، با حضور مسئولانی از وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۱۵ تیرماه در مجتمع کیمیا شهر کرج برگزار شد.

بنابر این گزارش، بعد از تلاوت آیات نورانی قرآن کریم و پخش سرود ملی، ادای احترام به تمثال وزرای دفاع شهیدان چمران، نامجو و فکوری و اکران نماهنگ تولیدی شورای هماهنگی و هم‌افزایی آجا؛ امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم، رئیس کانون بازنشستگان آجا استان البرز با اشاره به پیامدهای خوب این کانون برای تأمین رفاهیات و امور درمانی و اجتماعی خانواده‌های بازنشستگان ارتش، اظهار کرد: کانون بازنشستگان آجا به‌عنوان کانون پیشکسوتان راه جهاد و شهادت است و در این راه همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای حفظ کیان و ارزش‌ها و آرمان های انقلاب هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان آجا استان البرز در ادامه افزود: پیشکسوتان و شایستگان بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نیروی مولد علمی و یک سرباز شاخص کشور محسوب می‌شوند.

خادم بی‌غم با بیان اینکه آجا ۵۰ هزار شهید گلگون‌کفن را در یگان‌های نظامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی به میهن اسلامی تقدیم کرده است، گفت: محبوبیت و آبروی امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جامعه چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین‌المللی مدیون تلاش پیشکسوتان جهادگر و تلاش‌گران آجا است. ما نیز در این کانون با تمام تلاش امورات بازنشستگان ارتش را در حوزه‌های قضایی، درمانی، رفاهی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و دیگر درخواست‌ها از ساتا و سابا و بتاجا پیگیری ویژه می‌کنیم.

تلاش در راستای ارتقای منزلت اجتماعی بازنشستگان آجا

وی ادامه داد: بازنشستگان آجا ستاره‌های درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و در دهه توسعه جهادی، حرکت و پیشرفت تا آنجایی که می‌توانیم در ارتقای منزلت اجتماعی عالیه بازنشستگان تلاش خود را می‌کنیم.

امیر سرتیپ علی محبی‌راد، رئیس کانون بازنشستگان آجا کشور در ادامه این مراسم با بیان اینکه نیروهای بازنشسته آجا پاره تن ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: فرهیخته‌ترین افراد در کشورمان در نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که با تخصص‌های علمی از سال ۱۳۳۰ در بخش رزمی و دفاعی و مهندسی نوین و ناوبری سامانه‌های پیشرفته در حوزه دریا و آسمان و زمین به استخدام این نیرو درآمدند و با ایمان راسخ برای نظام جانفشانی کردند.

راه‌اندازی بیمه خدمات درمانی وزارت دفاع با پایان‌نامه پزشک ایرانی

رئیس کانون بازنشستگان آجا کشور در ادامه با ابراز اینکه افراد فرهیخته با صدای بلند صحبت نمی‌کنند بلکه با اندیشه و فکرشان سخن می‌گویند، یادآور شد: راه‌اندازی مجموعه بیمه خدمات درمانی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را مدیون پایان‌نامه یکی از پزشکان ایرانی دوره دافوس هستیم که امروز این سامانه درمانی در کشور توسعه یافته و اکنون به‌صورت الکترونیکی و برخط در دفاتر خدماتی اداره‌کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در تمامی شهرها فراگیر شده است.

وی بیان کرد: بازنشستگان آجا و دیگر نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان مدافعان امنیتی کشور در طول دوران خدمتی و عمر خویش بوده‌اند و امروز همگان تا آنجا که می‌توانیم باید به این شایستگان و چهره‌های فرهیخته نظام در بدنه آجا احترام قائل شویم و به این عزیزان و خانواده‌های نیروهای مسلح خدمت کنیم و در جهت تأمین امور رفاهی و درمانی و حفظ منزلت اجتماعی آنها، اعتبارات مالی و عمرانی را بدون منت‌گذاری تخصیص بدهیم.

رئیس کانون بازنشستگان آجا کشور ادامه داد: ما در همه تصمیمات گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و تمامی درخواست‌های خانواده‌های بازنشستگان آجا در خصوص تأمین مسکن و... را به محضر ایشان می‌بریم و مقام معظم رهبری با گشاده‌رویی از درخواست‌های بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند و دستور عاجل و عنایت لازم را جهت انجام سریع امور صادر می‌کنند.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آجا را مدیون عنایت رهبری هستیم

محبی‌راد با بیان اینکه ما بحث همسان‌سازی بازنشستگان آجا را به‌طور جد از سال ۱۳۹۴ و با مکاتبه از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور مطالبه و دنبال کردیم، افزود: هر چند بودجه مختصری در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آجا تخصیص داده شد، اما با هماهنگی وزارت دفاع و تلاش و پیگیری‌های مستمر کانون بازنشستگان آجا کشور موفق شدیم تا از سال ۱۳۹۶ به‌صورت مرحله به مرحله طرح هماهنگ‌سازی حقوق‌های پرسنل بازنشسته آجا را شروع کنیم و به امید خدا در آینده با پیگیری ‌ای امیر سرلشکر باقری و امیر سرلشکر موسوی و گرفتن تصویب در دولت و ارجاع به مجلس شورای اسلامی، این طرح همسان‌سازی به شایسته‌ترین شیوه و با افزایش ۹۰ درصدی انجام می‌شود و همه اینها لطف و عنایت و نگاه عدالت‌خواهی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سایه همدلی و جبهه خدمت‌رسانی است که محقق می‌شود.

وی با اعلام اینکه در خصوص ساخت و تأمین مسکن خانواده‌های بازنشستگان آجا در شهرهای کرمانشاه، تبریز، بیرجند و... زمین‌های را از طریق وزارت مسکن تأمین کرده‌ایم، اظهار کرد: برای زیرسازی و ساخت این مسکن‌ها ویژه بازنشستگان و سالمندان آجا نیازمند حمایت‌های تخصیصی از سوی دولت هستیم و این بخش عمرانی و تأمین مسکن خانواده‌های بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران سال‌ها بود که بر زمین مانده بود و مورد بی‌مهری مسئولان دولتی قرار گرفته بود که این نکته بزرگترین خسارت اجتماعی را به خانواده‌های بازنشستگان آجا وارد کرده است.

۱۷۰ هزار نفر فرزند بازنشستگان ایثارگر آجا در صف اشتغال و ازدواج

رئیس کانون بازنشستگان آجا کشور با بیان اینکه برای خانواده‌های بازنشستگان ارتش تلاش می‌کنیم که روزهای خوبی را داشته باشند، گفت: اکنون ۱۰۳ هزار خانواده بازنشسته و خانواده مستمری بگیر زیر نظر کانون بازنشستگان آجا هستند که در حال حاضر ۱۷۰ هزار نفر فرزند بازنشسته با تحصیلات عالیه داریم و بخشی هم از نخبگان هستند و همه هم بیکار هستند و حتی در این سال‌ها با اینکه قانون مصوب شده است نتوانسته‌اند از امتیاز ایثار کارت پدران خود به اشتغال نهاد خدمتی پدر در ارتش و یا نهاد دیگری درآیند. ما در کانون بازنشستگان آجا به‌دنبال این هستیم که مشاغل دانش‌بنیان را متناسب با مدرک تحصیلی فرزندان دختر و پسر بازنشستگان راه‌اندازی کنیم و این حضور و بن‌بست شکسته شود و مرحله بعدی دادن وام ازدواج به این عزیزان از طریق ادارات سابا و ساتا است.

یادآور می‌شود، در پایان سرای چندمنظوره فرهنگی و ورزشی شایستگان کانون بازنشستگان آجا استان البرز در بلوار خوارزمی شهر کرج افتتاح شد و از ۶۰ نفر از بازنشستگان و کهنه سربازان آجا در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی با حضور سرتیپ پاسدار سیدمحمدرضا مختاری، نماینده وزیر دفاع و مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان البرز، امیر سرتیپ علی محبی‌راد، رئیس کانون بازنشستگان آجا کشور، در مجتمع کیمیا شهر کرج تجلیل به عمل آمد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha