نشست اعضای اتحادیه قرآنی مازندران در ساری برگزار شد
کد خبر: 3981462
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

نشست اعضای اتحادیه قرآنی مازندران در ساری برگزار شد

در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران که با حضور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور عصر دیروز دهم تیرماه در ساری برگزار شد، بر رفع مشکل استخدام مربیان قرآنی، تاکید کردند.

نشست اعضای اتحادیه قرآنی مازندران در ساری برگزار شدبه گزارش ایکنا از مازندران نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران با حضور مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور ظهر دیروز دهم تیرماه در ساری برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباس جانباز مدیر عامل اتحادیه قرآنی مازندران گفت: از مجموع ۳۲۷ موسسه قرآنی فعال استان ۸۵ موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ۲۳۰ موسسه با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این موسسات در شرایط کرونایی نیز به زحمت فعالیت دارند، افزود: دو بار از سوی اتحادیه مبلغ ۲۱۷ و ۶۱، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان به اتحادیه واریز شد که میان موسسات توزیع شد.

جانباز تصریح کرد: وضعیت برخی از موسسات بغرنج است و برخی در فشار مالی و هزینه اجاره موسسه مانده‌اند. انتظار داریم چنانچه ارائه تسهیلات برای اجاره موسسات فراهم است به موسسات نیازمند تخصیص یابد.

در ادامه مهدی احمدی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران، نوع نگاه و نگرش مدیران ارشد استانی به حوزه قرآنی را بزرگترین مشکل اتحادیه دانست.

وی افزود: نماینده، ولی فقیه در استان و نیز استاندار مازندران هیچ جلسه‌ای با اتحادیه قرآنی نداشتند و لازم است از اتحادیه کشوری به مدیران استان ارتباط برقرار شود و به اهمیت اتحادیه و توجه به آن‌ها تأکید شود.

احمدی ادامه داد: از رئیس اتحادیه قرآنی کشور انتظار داریم در سطح کشور در حوزه انتخاب و انتصاب مدیرانی را به کار‌گیری شوند که از جنس قرآنی باشند.

وی با بیان اینکه مربیان قرآنی استان در استخدام آموزش و پرورش دچار مشکل شدند، افزود: نداشتن سند مالی، ابلاغیه قبل از سال ۹۲ و نداشتن مدرک کارشناسی قبل از سال ۹۲ از مشکلات استخدام این مربیان قرآنی است.

اعلام حمایت اتحادیه قرآنی مازندران از جذب مربیان قرآنی

وی با بیان اینکه اتحادیه قرآنی استان مازندران حمایت خودش را از استخدام مربیان قرآن اعلام می‌کند، افزود: توصیه ما این است مربیان قرآنی از سابقه و سواد خوبی برخوردارند و استخدام آن‌ها در آموزش و پرورش موجب ارتقای سطح سواد قرآنی دانش‌آموزان خواهد شد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: موضوع بیمه، مالیات و پیش دبستانی موسسات قرآنی باید روشن شود و کمک‌های مالی و تسهیلات بانکی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

در ادامه حسن سلطان پناه، قاری و پیشکسوت قرآنی گفت: موسسه نورالهدا حاصل تلاش در ۳۸ سال است و این بنا در نهایت با کمک خیرین تکمیل شد.

وی افزود: ما در حوزه کیفی‌سازی موسسات دچار ضعف هستیم و ۸۰ درصد موسسات کشور و مازندران شبیه مخروبه هستند، همین خاطر توصیه داریم به هر کسی مجوز ندهند و وجود چند موسسه قوی و آبرومند در هر شهر کافی است.

خطر استحاله فرهنگی در جامعه

سلطان پناه خواستار آسیب‌شناسی موسسات قرآنی شد و اظهار کرد: اکنون جامعه در حال استحاله فرهنگی است، اما مسئلان فرهنگی - قرانی در خواب هستند و زمانی به خودشان می‌آیند که بزرگترین ضربه وارد شدهاست.

در ادامه صفا رنجبر، مدیر موسسه قرآنی گنجینه نور قائمشهر، گفت: موسسات ما در احتضار هستند و مبالغی که از سوی اتحادیه واریز شد بسیار ناچیز بود.

وی ادامه داد: اینگونه که ما احساس می‌کنیم سیاست‌ها به سمت کاهش موسسات با ایجاد رتبه‌بندی و حذف است اگر موسسات اینگونه هدایت شوند.
و شریان حیاتی اقتصادی موسسات که داشتن پیش دبستانی است حذف شود در آینده نزدیک بحران قرا در استان خواهیم داشت لذا نیاز است تا سیاست‌های حمایتی اتحادیه کشور به سمتی برود که رونق موسسات نتیجه آن باشد.

در ادامه بهروز کریم نژاد از فعالان حوزه قرآنی گفت: مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ تاکید کرد که مردم به اقتصاد ورود پیدا کنند لذا پیداست هر زمان مردم در هرکاری ورود پیدا کردند توانستند موفقیت بزرگی کسب کنند. عقبه مجموعه قرآنی در سطح کشور همین قرانی هستند.

وی افزود: اغلب مسئولان دولت فعلی جدول شماره ۱۷ را حذف کرد و امیدواریم دولت آینده نگاه ویژه به مردم داشته باشند.

کریم‌نژاد با انتقاد از عدم حضور نماینده سازمان تبلیغات انتقاد کرد و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان مازندران برخی از آسیب‌هایی که در این استان روی می‌دهد باید در اولویت فعالیت فرهنگی استان قرار گیرد.

در ادامه سلمان‌زاده کارشناس قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی ساری، گفت: بعد از جنگ هیچ دولت قرآنی نیامد و فقط در حوزه قرآنی کمیته امدادی برخورد کردند.

وی افزود: حوزه قرآنی در کشور یا مسئول نداشته باشد و رها شود و یا مسئولان قرآنی پاسخگوی مشکلات قرآنی استان باشند.

سلمان زاده گفت: نزارید روزی بیاید که نیرو‌ها و مجامع قرآنی و قشر مستضعف از نظام بدبین شوند.

انتهای پیام
captcha