بودجه مؤسسات قرآنی برنامه‌محور شود
کد خبر: 3981451
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

بودجه مؤسسات قرآنی برنامه‌محور شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: بی‌شک کمک‌های ناچیز مقطعی، زیبنده موسسات قرآنی نیست باید برنامه‌ریزی شود تا موسسات در ازای اجرای برنامه‌های فاخر بودجه دریافت کنند.

بودجه مؤسسات قرآنی برنامه‌محور شودبه گزارش ایکنا از مازندران عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  عصر دیروز دهم تیرماه در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران که با حضور مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور در موسسه نورالهدای ساری برگزار شد، گفت: مظلوم‌ترین بخش که تا کنون از سوی ارشاد کمترین حمایت شده بخش فعالان قرآنی بود و این سبب شده که علاقه‌مندی کمتری برای اخذ مجوز راه‌اندازی مؤسسات قرآنی داشته باشیم. در حالی‌که برای اخذ مجوز برای راه‌اندازی برخی دیگر موسسات فرهنگی - هنری افراد زیادی صف کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر پیش دبستانی از موسسات قرآنی حذف شود موسسات تعطیل خواهند شد، افزود: مازندران با داشتن ۵۶۱ نفر بیشترین آمار مربوط به بیمه موسسات قرآنی را دارد و از این بابت از مرکز تحت فشار هستیم.

زارع تصریح کرد: در حوزه قرآنی دستگاه‌های متعددی به صورت جزیره‌ای فعالیت دارند و برنامه مدونی ندارند بنا براین ما در حوزه قرآن نیازمند یک بازنگری هستیم.

وی افزود: امروز صف دریافت مجوز در حوزه هنر، رسانه و تبلیغات بیداد می‌کند و برای گرفتن موسسات موسیقی و زبان، تراکم درخواست مواجه هستیم.

زارع گفت: بی‌شک کمک‌های ناچیز مقطعی، زیبنده موسسات قرآنی نیست باید برنامه‌ریزی شود تا موسسات در ازای اجرای برنامه‌های فاخر بودجه دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha