ورود اتحادیه قرآنی ایلام به ریشه‌یابی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3981221
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

ورود اتحادیه قرآنی ایلام به ریشه‌یابی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ایلام با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا، آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در این استان افزایش پیدا کرده است، گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی به این قضیه ورود پیدا خواهد کرد؛ این قضیه به‌عنوان یک فرهنگ درآمده و باید آسیب‌شناسی و بررسی شود.

ورود اتحادیه قرآنی ایلام به ریشه‌یابی و مقابله با آسیب‌های اجتماعینسرین منصوری، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌هایی که از سوی این اتحادیه در حال انجام است، گفت: در حال اجرای مواردی هستیم که از سوی اتحادیه کشوری به ما ابلاغ شده است، یکی از آن‌ها تفاهم‌نامه برای آموزش عمومی قرآن بود که چند قسمت شامل فضای مجازی، آموزش عمومی قرآن و ... داشت.

وی افزود: قرارداد برگزاری دوره توانمندسازی مدیران را با جهاد دانشگاهی منعقد کردیم و از طریق سامانه آنلاینی که برای مدیران مؤسسه قرآنی تعریف شده در این دوره شرکت کردند و به آن‌ها مدرک پایان‌دوره اعطا شد. فراخوان تولید محتوا را اعلام کردیم که دو مؤسسه محتوای انیمیشن و موشن‌گرافی تولید کردند که آن هم طبق دستورالعمل به اتحادیه کشوری ارسال شد. همچنین فراخوان دوره تربیت مربی حفظ قرآن را اعلام کردیم، تاکنون 40 حافظ بالای 10 جزء ثبت نام شده‌اند و برای 20 خردادماه این دوره را برگزار می‌کنیم، برگزاری این دوره به یکی از مؤسسات قرآنی توانمند که سابقه اجرای آن را دارد واگذار شده است.

در نظر داریم سایت قرآنی راه‌اندازی کنیم تا از طریق آن تمامی فعالان قرآنی استان ثبت نام و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود. فعالان قرآنی، مدیران مؤسسات، مدیران خانه‌های نور، حافظان و ... دسته‌بندی و اطلاعاتشان بارگذاری شود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان ایلام گفت: دوره توانمندسازی دیگری نیز قرار است درباره بحث مالیات مؤسسات راه‌اندازی شود، در مورد سواد رسانه‌ای نیز در آن توضیح داده خواهد شد تا بتوانند در فضای مجازی بهتر کار کنند.

وی با اشاره به آمار بالای خودکشی میان بانوان ایلامی، بیان کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا نیز خیلی این آمار افزایش پیدا کرده و بیشتر الان نسل جوان درگیر این قضیه شده است، ایلام محیط کوچکی است و متأسفانه این فرهنگ میان آقایان نیز تسری پیدا کرده و آمار روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

منصوری اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی به این قضیه ورود پیدا خواهد کرد، این قضیه به‌عنوان یک فرهنگ درآمده و باید آسیب‌شناسی و بررسی شود. در جلسه آینده این موضوع را مطرح و دیدگاه‌ها را جمع‌آوری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha