وعده‌ حذف شرط «سند مالی» به معلمان قرآنی معترض به شرایط بخشنامه‌ استخدام
کد خبر: 3981156
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

وعده‌ حذف شرط «سند مالی» به معلمان قرآنی معترض به شرایط بخشنامه‌ استخدام

در ادامه اعتراضات معلمان قرآنی خوزستان نسبت به شرایط بخشنامه استخدام و پیگیری رفع مسئله شرط «سند مالی» در جذب معلمان، تعدادی از معلمان قرآنی استان، عازم تهران شده و اعتراض خود و دیگر معلمان را به گوش اعضای کمیسیون آموزش مجلس رساندند.

وعده‌ حذف شرط  «سند مالی» به معلمان قرآنی معترض به شرایط بخشنامه‌ استخدامبه گزارش ایکنا از خوزستان، در ادامه اعتراضات معلمان قرآنی خوزستان نسبت به شرایط بخشنامه استخدام و پیگیری رفع مسئله شرط «سند مالی» در جذب معلمان، تعدادی از معلمان قرآنی استان، عازم تهران شده و اعتراض خود و دیگر معلمان را به گوش اعضای کمیسیون آموزش مجلس رساندند.

یکی از معلمان قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان در اینباره گفت: روز سه‌شنبه ۹ تیر همزمان با معلمان قرآنی سراسر کشور در مجلس تجمع کردیم. بنده با دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش حقوقی آموزش و پرورش صحبت کردم. آنجا به ما اعلام شد که مجلس متوجه مسئله معلمان قرآنی شده است و در حال حاضر آزمون استخدامی برای معلمان قرآنی حذف شده است. مسأله سند مالی هم به زودی رفع می‌شود.

وی افزود: همچنین اعضای این کمیسیون اعلام کردند مسئله شرط مدرک قبل از سال ۹۲ نیز موضوعی است که به مدیران کل ادارات استان‌ها سپرده شده است. یکی از مسائل برخی از معلمان قرآنی این است که با مدرک دیپلم مشغول به کار شدند و بعدها تحصیلات دانشگاهی را ادامه دادند و مدرک آنها مربوط به سال‌های بعد از ۹۲ است و پذیرش این مدرک یا عدم پذیرش آن مسئله‌ای است که مدیرکل هر استان می‌تواند درباره آن نظر بدهد.

در تجمع ۹ تیر، معلمان زیادی از سراسر کشور در مجلس تجمع کردند. در این فرصت، اعتراض معلمان قرآنی استان و کشور در قالب نامه‌ای به دفتر رئیس مجلس و وزارت آموزش و پرورش نیز تحویل داده شد‌.

گفتنی است، هزینه ایاب و ذهاب این معلمان قرآنی با مشارکت دیگر معلمان قرآنی پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بهمن ۹۹، معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند با شرکت در آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، به استخدام آموزش و پرورش درآیند. بر اساس این مصوبه، این افراد می‌توانند به همراه آموزشیاران نهضتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره و احراز شرایط به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

در مفاد بخشنامه استخدام معلمان قرآنی، شرایطی قید شده است که معلمان قرآنی خوزستان را برای بهره‌مند شدن از این مصوبه، با مشکل مواجه کرده است. در بخشنامه به صراحت شرط «واریز دولتی حقوق» معلمان قید شده است، این در حالی است که بسیاری از معلمان قرآنی در سال‌های گذشته حق‌الزحمه خود را از محل مشارکت‌های مردمی و سازوکار مدرسه دریافت کرده و فیش مالی و ابلاغی در اختیار ندارند.

در ادامه این پیگیری‌ها، معلمان قرآنی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز دیدار کردند. به گفته یکی از معلمان قرآنی امام جمعه طی تماس تلفنی با مدیرکل آموزش و پرورش خواستار حل مسئله معلمان معترض شد و مدیرکل نیز به صورت تلفنی پذیرفت این مسئله را پیگیری کند، اما در مراجعه به اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها همچنان پاسخ‌های قبلی شنیده می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
فریده میرشکاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۶:۴۹
0
0
باسلام منم مربی قرآنم و دوست دارم در امتحان شرکت کنم و از قبل 92 تا الان در خدمت قرآن و قرآن اموزان مباشم خواهشمندم رسیدگی فرمایید ما مطالبه گر هستیم پیرو رهبر هستیم ممنون
captcha