تجمع اعتراض‌آمیز معلمان قرآنی در آموزش و پرورش خوزستان / پاسخ اداره‌کل: پرونده در حال بررسی است
کد خبر: 3979593
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

تجمع اعتراض‌آمیز معلمان قرآنی در آموزش و پرورش خوزستان / پاسخ اداره‌کل: پرونده در حال بررسی است

تعدادی از معلمان قرآنی استان خوزستان امروز، 2 تیرماه در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در اعتراض به شرایط بخشنامه استخدام معلمان قرآنی تجمع کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز معلمان قرآنی در آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، تعدادی از معلمان قرآنی استان امروز چهارشنبه 2 تیرماه در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در اعتراض به شرایط بخشنامه استخدام معلمان قرآنی تجمع کردند.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بهمن 99، معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند با شرکت در آزمون آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، به استخدام آموزش و پرورش درآیند. طبق این مصوبه، این افراد می‌توانند به همراه آموزشیاران نهضتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره و احراز شرایط به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

در مفاد بخشنامه استخدام معلمان قرآنی، شرایطی قید شده است که معلمان قرآنی خوزستان را برای بهره‌مند شدن از این مصوبه، با مشکل مواجه کرده است.

در بخشنامه به صراحت شرط «واریز دولتی حقوق» معلمان قید شده است، این در حالی است که بسیاری از معلمان قرآنی در سال‌های گذشته حق الزحمه خود را از محل مشارکت‌های مردمی و سازوکار مدرسه دریافت کرده و فیش مالی و ابلاغی در اختیار ندارند.

یکی از این معلمان قرآنی در این باره به ایکنا گفت: طرح امین از سال 94 به بعد شکل گرفت. پرونده معلمان طرح امین برای شرکت در این آزمون استخدامی تأیید شده، اما پرونده معلمان قرآنی تأیید نشده است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها معلمان حق الزحمه خود را به صورت دستی دریافت می‌کردند، حالا می‌گویند چرا واریزی نبود؟ اگر این تخلف است، تقصیر ما نیست. متأسفانه مسئول مالی برخورد مناسبی با معلمان قرآنی ندارد. انتظار می‌‎رود امور قرآنی اداره‌کل از نیروهای خود حمایت کند.

یکی دیگر از معلمان که به گفته خود از سال 81 تدریس می‌کند، گفت: پرونده‌های ما اول در ناحیه گرفتار شد، بعد از کلی مشقت پرونده‌ها به اداره‌کل رسیدند. هر روز می‌رویم و می‌آییم. می‌گویند کارگروه در حال بررسی پرونده‌ها است. دو هفته دیگر آزمون برگزار می‌شود و ما هنوز نتیجه مشخصی نگرفته‌ایم. ما باید فرصتی داشته باشیم که برای آزمون آماده شویم. بعد از بررسی پرونده‌ها ممکن است برخی تأیید شوند، برخی تأیید نشوند، اگر زمان تمام شد، ممکن است فرصت از دست برود. سؤال ما این است که با توجه به فرصت کم باقی مانده تا آزمون اگر پرونده به دلیل نواقصی تأیید نشد و فرد می‌توانست این نقص را جبران کند، زمانی برای رفع این نواقص دارد؟ اگر آزمون برگزار شد و زمان استخدام به پایان رسید این فرد چطور نواقص را جبران کند؟ چون زمان گذشته است. آیا این موجب تضییع حق معلمان قرآنی نمی‌شود؟

براساس این‌گزارش، مسئولان اداره‌کل در پاسخ به اعتراض معلمان، به مواردی چون تشکیل جلسات بررسی مسئله تأیید پرونده معلمان قرآن و در حال بررسی بودن پرونده‌های آنان اشاره کردند و موضوع تأییدیه حسابداری آموزش و پروش منطقه را راهی برای رفع مسأله سند مالی و ابلاغی پرونده‌های معلمان قرآنی دانستند. 

خبرگزاری ایکنا آمادگی انعکاس نظرات مسئولان را در این باره دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
نسرین زندی کوله بیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۵:۲۴
0
0
بنده هم مربی قبل از 92 هستم و به رسیدن به حق استخدامی خودم در خواست تجدید نظر در ابلاغیه را دارم که موانع را از سر راه ما مربیان قرآنی بردارید به امید خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۰۴:۰۰
0
0
سلام.نداشتن سند مالی مشکل مربیان قرآنی سراسر کشور هست لطفا رسیدگی فرمایید
captcha